חלק א- פסיכודרמה
הפסיכודרמה מאפשרת לאנשים לעשות סימולציה של החיים המציאותיים בלי להסתכן במקרה שהתוצאה לא טובה – לרכוש ניסיון בדרך לא כואבת, כי התוצאה לא מחייבת.
הפסיכודרמה בנויה כך שאפשר לחקור ולטפל בהתנהגות מידית באין ספור סיטואציות ובכול ממדי הזמן עבר הווה ועתיד. החיווי מחדש מאפשר ניתוח ורפלקציה של תפקידים, כגורמים לשינוי בהתנהגות, עמדות והתייחסויות ועל כן משמשת מטפלים ומחנכים במגוון תחומים להובלת תהליכי שינוי.
אימון לתפקיד בפסיכודרמה מסייע להגדיל את רפרטואר ההתנהגות ואת טווח התגובות של היחיד, ולכן הוא מעצים את התפקוד של האגו ואת מושג העצמי ומוסיף לו גמישות וסתגלנות.
חלק ב- טיפול באומנויות
טיפול באמנויות ידוע כאמצעי חווייתי, יצירתי ויעיל להתפתחות אישית ובריאות נפשית.
העיסוק באמנות יחבר את תלמידי הקורס לכישוריהם היצירתיים ולחלקים הטובים והבריאים באישיותם. העצמה והדגשה של חלקים בריאים באישיות וחיבור האדם למעיינותיו היצירתיים היא הדרך הטוב ביותר להתגברות על חולשות.
חלק ג- אינטר מודל- משפחה, קבוצה, חברה
א . טיול "באלבום משפחתי "מסע אל המשפחה, דרך התנסות חווייתית וראיה מחודשת של אלבום התמונות .
ב . מה זה סוציומטריה? תהליכים סוציומטריים בקבוצה – ליבון קונפליקטים חברתיים בכלים אומנותיים . הדגש על קשרים חברתיים נובע מן ההנחה שלבעיות פסיכולוגיות יש בסיס של פעולת גומלין. באמצעות הסוציומטריה ניתן לחקור את התפקוד ואת התפתחות של המערכת החברתית, ללא קשר לקונפליקטים התוך-נפשיים של היחיד .
ג. בדיקת האטומים הסוציאליים בטכניקות פעלתניות ויצירתיות (ציורים גרפיים, ומשחקי תפקיד).
רכזת אקדמית ומובילת הקורס: ד"ר רוזי טליס – לשעבר יו"ר איגוד הפסיכודרמה הארצי
100 שעות לימוד אקדמאיות
סטודנטים אשר יעמדו בדרישות הקורס, יקבלו תעודת בוגר קורס תרפיה באומנויות ופסיכודרמה – רכישת מיומנויות התנהגותיות בכלים פסיכודרמטיים, מטעם היחידה ללימודי חוץ.