ההכשרה מיועדת לאקדמאים ובעלי ניסיון בתחום הטיפולי, ייעוץ, הדרכה, אימון, הוראה פורמלית וא-פורמלית, הנחייה ותחומים משיקים נוספים
הכשרה המשלבת תכנים עיוניים ומעשיים – תוך התנסות מעשית וקבלת כלים פרקטיים
התאמה לענף נדרש בתחום ליווי אישי לילדים, הדרכת הורים וצוותי הוראה ועוד
מאפשר לאנשי חינוך ומאמנים, ליצור יתרון מקצועי – תחרותי על פני אחרים
לבוגרים אפשרות להשתלב בחממת קריירה ייחודית לקידום אישי ועסקי בתחום
היחידה ללימודי חוץ - אוניברסיטת תל אביב הוקמה כחברה משותפת של היחידה ללימודי חוץ והחברה הכלכלית אונ’ ת”א, ומציעה ערוץ לימודי תעודה משלימים בסטנדרט אקדמי ובאוריינטציה תעסוקתית. הלימודים בהכשרות השונות מתאפיינים בהקניית ידע יעילה וממוקדת, ובהתאמה מדויקת לצרכי התעשייה ולקהל היעד. היחידה נותנת מענה מותאם למגוון קהלים: בוגרי תארים המבקשים להשתלב באופן מיטבי בשוק העבודה החדש, בעלי מקצועות חופשיים המעוניינים בקידום והתפתחות מקצועית, מחפשי הסבה מקצועית למקצועות נדרשים בתעשייה, וכן ארגונים המעוניינים בהכשרות ייעודיות לעובדיהם. תכניות הלימוד מתעדכנות באופן תדיר בהתאם למגמות חברתיות, כלכליות ותעסוקתיות בישראל.
היחידה ללימודי חוץ, שהוקמה ב-2012, היא מהמכללות המובילות בישראל בתחום ההכשרות המקצועיות וניהול פרויקטים בתחום. החברה בבעלות אמריקאית-ישראלית, ומתמחה במגוון תחומי פעילות: החל מהקמה וניהול של יחידות להכשרה מקצועית בגופים ציבוריים ומכללות אקדמיות, דרך הובלת מכרזים ממשלתיים בהיקפים נרחבים, ועד להפעלת מכללה פרטית המפוקחת על ידי גופים ממשלתיים מובילים. המכללה מכשירה מעל 9,000 סטודנטים בשנה ומצטיינת באחוזי השמה גבוהים לבוגריה. ייחודיותה מתבטאת בין היתר במערך OJT מקיף לבוגרים, תכניות אקסלרטור ייעודיות, ומערכי השמה ויזמות מתקדמים.
אוניברסיטת תל אביב, שנוסדה בשנת 1956, היא המוסד האקדמי הגדול בישראל. האוניברסיטה מדורגת באופן עקבי בין 100-150 האוניברסיטאות המובילות בעולם ומהווה מוקד משיכה למצוינות מחקרית וחדשנות. עם תשע פקולטות, 125 בתי ספר ומחלקות, ולמעלה מ-30,000 סטודנטים, האוניברסיטה מציעה סביבת לימודים דינמית ורב-תחומית. המוניטין האקדמי, התשתיות המתקדמות והקשרים ההדוקים עם התעשייה מאפשרים לאוניברסיטה להעניק חוויית למידה מעשירה ורלוונטית, המשלבת מצוינות אקדמית עם חדשנות יישומית.
מבואות- פסיכולוגיה
1. התפתחות הילד והמתבגר
2. שלבי ההתפתחות הקוגנטיבית, רגשית וחברתית
3. השפעות הגיל על ההפתחות
4. השפעות סביבתיות וחברתיות
5. הגורמים האפשריים לקשיים חברתיים
מיומנויות רגשיות וחברתיות
1. מיומנויות תקשורת ואינטלגנציה חברתית
2. יצירת קשרים חברתיים
3. סטטוס חברתי וחוסן רגשי
4. מודעות עצמית וחברתית – SEL
5. חרדה חברתית ופרקטיקות לפיתוח מסוגלות עצמית
6. אימולסיביות וויסות רגשי
טכניקות הדרכה והנחייה
1. חשיבות הקבוצה בפיתוח כישורים חברתיים
2. הובלת תהליכי הנחייה ואימון – פרט וקבוצה
3. שימוש במשחקים ככלי חברתי
4. שימוש בספורט לפיתוח כישורים חברתיים
5. שימוש בדמויות שונות
6. שילוב הנחיית הורים בתהליכי גיבוש המיומנויות
7. ערכים בקבוצה – שיתוף פעולה, דחיית סיפוקים, אמון, מנהיגות ועבודת צוות
8. הילד/ה מול קבוצה – משתלבים בהצלחה
9. התמודדות עם קבוות הטרוגניות
10. בעלי מוגבלויות בקבוצה
נושאים משלימים
1. חרמות ותופעת ילד/ה
"שקופים"
2. כלים להערכת התקדמות – תצפיות, שאלונים
3. בניית תכנית מעקב ומשוב
4. נקודת ציון להעברת הצלחת התכנית
5. יציאה לעולם העבודה בתחום
למידה משולבת – מקוונת, פרונטלית – 160 שעות
מטפלים, מאמנים, מנחי ומטפלי התנהגות, אנשי הוראה מגילאי הגיל הרך ועד בגרות.
מנהלים, יועצים חינוכיים והורים המבקשים לקבל כלים בתחום.
עמידה בהצלחה בדרישות הקורס תזכה את הבוגרים בתעודה
בוגר/ת קורס מנחים לפיתוח מיומנויות וכישורים חברתיים – מטעם היחידה ללימודי חוץ.