עקבו אחרינו:

הכשרה כיועץ עסקי – מה חשוב לבדוק, ולמה מדובר בתחום הנדרש ביותר לשנת 2021

במחצית הראשונה של שנת 2020, נסגרו 65,000 עסקים בישראל במגוון תחומים; מסעדנות, חברות בנייה ושיפוצים, הסעות ותחבורה, חנויות אופנה והלבשה ועוד. הייתה זו שנה קשה לבעלי העסקים הקטנים עקב משבר הקורנה, והיום יותר מתמיד יש צורך באנשי מקצוע אמינים ומקצועיים שיוציאו אותם מהבוץ.

חוץ מהמשבר, ישנן סיבות נוספות לסגירת העסקים, בעיקר בשנים הראשונות לפעילותם

הסיבות לכמות העסקים שנסגרים מגוונות אך ישנו מכנה משותף לסיבות אלה; חוסר ידע עסקי מתקדם אשר מאפשר התחדשות וניהול משימות בחלוקת קשב כל כך גבוהה.

בעל עסק נדרש בהבנה ברמות הגבוהות ביותר בשיווק, ניהול פיננסי, בנקאות, גיוס כח אדם וחפיפה, מכירות, הבנה בקידום אתרים, הבנה במדיה, יצירתיות, מקצועיות במוצר, שירותיות, תמיכה טכנית, חשבונאות, דיני עבודה, משפטנות ועוד…כאשר מדובר בעסק קטן עם כח אדם מצומצם, קשה עד בלתי אפשרי להיות אחד כזה.

סיבות נוספות כמו הבירוקרטיה הישראלית, מציאות אנטי עסקית מצד הבנקים אשר יעדיפו בעלי הון גדול יותר, וכמובן משברים כלכליים כמו המשבר הנוכחי.

לאור כל זאת, ומיעוט הפתרונות שבעלי העסקים יכולים להסתייע בהם – המחלצים האמיתיים הם היועצים העסקיים אשר מהווים, עד ייצוב העסק, שותפים אסטרטגיים מלאים וחיוניים לשינוי המציאות העסקית.

יועץ עסקי מנוסה, בעל הכשרה מתאימה, אשר יודע לבצע ניתוח מקיף ולספק פתרונות מידיים הוא זהה לרופא מומחה אשר אם מגיעים אליו יידע בקלות לפתור בעיה מורכבת בעוד שאם פנינו לרופא אחר שאין לו את הידע המלא ,המתקדם ביותר ,יכול להיות שהמצב רק יחמיר בעוד ועוד בדיקות מיותרות אשר מבזבזות זמן רב לחולה ולרופא … אך כמובן שהחולה הוא זה שישלם את המחיר.

כיום מתקיימות מספר הכשרות מקצועיות להסבת בכירים למקצוע היעוץ העסקי.

אז, מה חשוב בבחירת המוסד הנכון ללימודי ייעוץ עסקי?

  • המותג תחתיו מנוהלת ההכשרה – האם המותג מתחייב על השמה למצטיינים? שהרי מותג כזה שמכשיר יועצים וגם מתחייב לקליטה הוא כמובן עדיף על כל בית ספר שמציע רק הכשרה מקצועית והאינטרס שלו הוא למלא כיתות. לרב הרמה תהיה נמוכה משמעותית מכל מקום אשר מעוניין לקלוט את בוגריו המצטיינים .
  • האם המותג מפעיל יועצים באופן מסודר, תחת ניהול ומערך חפיפה מסודר?
  • האם המותג פועל בשיתוף פעולה עם גופים אשר נחשבים במגזר העסקי? גופים אשר מייצגים בעלי עסקים ונמצאים בקשרים קבועים עימם ,עם מערכת הבנקאות וגורמים שונים בתחום .
  • האם יש הכרה אקדמית להכשרה? הכרה של גוף ממשלתי?
  • האם הגוף פועל מול מכרזים ממשלתיים ופרויקטים שונים אשר יאפשרו ליועץ מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה להמשך?
  • האם הגוף מנוסה ומפעיל מספר רב של מחזורים בהכשרה אשר נחשבת מאוד מורכבת לאור ריבוי תכנים?
  • מה ערך התעודה אותו מקבל היועץ? האם היא מוכרת תחת גופים מסודרים הנחשבים במגזר העסקי?

חשוב לזכור כי היועץ העסקי מחויב בידע עצום במגוון רחב של תחומים ,אם להיות יזם בישראל ובעולם מצריך ידע עצום ומדויק בכל כך הרבה תחומים, הרי שהיועץ אמור להיות כזה שמחזיק ידע הרבה הרבה יותר מעמיק מהיזם עצמו.

מעניין אתכם להיות יועצים עסקיים? הרשמו עוד היום להכשרת יועצים עסקיים של היחידה ללימודי חוץ, בשיתוף התאגדות העסקים הקטנים בישראל. לפרטים והרשמה השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

מאמרים נוספים:

Call Now Button