בחסות איגוד המאמנים והיועצים, התאגדות העסקים בישראל
בשיתוף מרכז הסיוע – המכללה האקדמית אשקלון
רכזת הקורס – ד"ר מירי קריסי
רכזת תחום מדעי המח – ד"ר קרן בן יצחק


יתרונות מרכזיים בקורס:
הכשרה מקיפה לאימון אישי
פרקטיקה לצד כלים מעשיים
מרצים מובילים בתחום

למי הקורס מתאים:
בעלי תואר ראשון בתחומי מדעי החברה הקשורים לתחומי הטיפול, הדרכה, הוראה, ייעוץ, חינוך חברה וקהילה
בעלי נסיון המעוניינים להשתלב בתחום


צרכים מיוחדים, לקויות למידה והפרעות קשב נפוצות בקרב האוכלוסייה בשנים האחרונות.
לקויות אלה משפיעות על איכות חייהם של ילדים ומבוגרים כאחד. אימון אישי להתמודדות עם לקויות אלה, הוא כיום כלי מרכזיי בטיפול בקשייהם של אנשים עם לקויות למידה , הפרעות קשב וצרכים מיוחדים.

תהליך זה מאפשר למתאמנים ללמוד על הלקות והקשיים שלהם ולהבין את השפעותיה על התפקוד היומיומי ועל התמודדותם עם אתגרי החיים. בנוסף, האימון מאפשר למתאמנים להבין את השונות הנוירולוגית שלהם ולהגביר את מודעותם לכישורים הייחודיים שלהם ולצרכיהם.

שיטת הטיפול המבוססת על כלים אימוניים, מאפשרת למאומנים לבנות כלים אישיים, ולפתח אסטרטגיות שונות, שיעזרו להם להתמודד בהצלחה עם הקשיים היומיומיים שלהם בכל תחומי החיים: בקריירה, בלימודים, במשפחה בזוגיות וביחסיהם החברתיים ובעיסוקי הפנאי. בעזרת אימון אישי מגיעים המאומנים עם מגוון הלקויות השונות למיצוי מרבי של הפוטנציאל הגלום בהם ולהגשמת יעדיהם האישיים.


מטרות הקורס:

הקורס בשיתוף מרכז הלמידה לסטודנטים לקויי למידה וצרכים מיוחדים של המכללה האקדמית אשקלון בראשותה של ד"ר מירי קריסי – ד"ר לטכנולוגיות למידה וצרכים מיוחדים.
הקורס מכשיר מטפלים בעלי רקע רלוונטי ומעניק להם מגוון רחב של כלי סיוע רגשיים וטכנולוגיים.

הקורס יתמקד באוכלוסיות הבאות:

  • כבדי שמיעה
  • כבדי ראיה
  • אוטיזם
  • לקויות למידה והפרעות קשב

הסטודנטים יעברו הכרות מעמיקה עם אפיוני הקשיים, ושיטות העבודה . הכרות עם כלל המודלים האימוניים ושילובם בחיים המקצועיים והאישיים של משתתפי התוכנית. הכרה, הדגמה והתנסות בכלים ספציפיים לתפקודים כגון: ניהול זמן, דחיינות, סדר וארגון, פתרון בעיות וקבלת החלטות, ויסות רגשות ושליטה בכעס, התמודדות עם מצבי לחץ ותפקוד חברתי.

התוכנית מורכבת משני חלקים:

חלק א- מתמקד בחוויה של המשתתפים כמתאמנים: למידה והטמעה של שפת האימון ושל פילוסופיית האימון, יצירת הבחנות כבני אדם וכמתאמנים, סגירת מעגלים שלמים של חקירה אישית, יצירת תובנות, הרחבת אפשרויות, בחירת פעולות והשגת תוצאות.

חלק ב- יתמקד בלמידת תחום לקויות הלמידה והצרכים המיוחדים. חלק זה יועבר על ידי פסיכולוגים, חוקרי מח, מאבחנים דידקטיים ואנשי מקצוע מובילים בתחום ובשיתוף מרכז הלמידה של המכללה האקדמית אשקלון. חלק זה כולל פרקטיקום – ביצוע אימון אישי בפועל.

חלק ג- יתמקד בהכשרת הלומדים בהטמעת מרכזי סיוע ותמיכה במוסדות וגופים אשר נדרשים לכך ,דרך הכרות עם כלל הטכנולוגיות המובילות .


אוכלוסיית יעד:

בעלי תואר ראשון בתחומי מדעי החברה הקשורים לתחומי הטיפול, הדרכה, הוראה, ייעוץ, חינוך חברה וקהילה. במקרים חריגים יתקבלו בעלי ניסיון מוכח שאינם בעלי רקע אקדמי.
קבלה לקורס מותנית בוועדת קבלה.


היקף הקורס:

שלב א – 100 שעות – הכשרת מאמנים
שלב ב- 60 שעות – התמחות לקויות למידה וצרכים מיוחדים

חובות הקורס: 80% נוכחות במפגשים ו100% פרקטיקום.


הסמכה ותעודות:

בוגרי התוכנית יקבלו תעודת בוגר קורס אימון של היחידה ללימודי חוץ , המכללה האזורית אשקלון ,מרכז הלמידה לסטודנטים לקויי למידה וצרכים מיוחדים ואיגוד המאמנים והיועצים – התאגדות העסקים בישראל .

Call Now Button