אחד המקצועות המבוקשים ביותר באקדמיה מזה שנים רבות, הוא ראיית חשבון. הביקוש למקצוע זה נובע משתי סיבות, הראשונה, מדובר במקצוע יוקרתי שבצידו שכר גבוה, והסיבה השנייה היא, כל מי שיש לו חיבה למספרים וחשבונאות ימצא בו עניין יותר מאשר בכל מקצוע אחר.

מאחר והביקוש ללימודי ראיית חשבון הוא מאוד גבוה, אז גם הדרישות לקבלה הן מאוד גבוהות. למסלולי הלימודי אשר נערכים בפקולטות באוניברסיטאות השונות, יכולים להתקבל רק בעלי ממוצע גבוה בתעודת הבגרות, עם 5 יחידות מתמטיקה וציון גבוה בפסיכומטרי. חשוב לציין שבחלק מהמוסדות בהם ניתן ללמוד את המסלול, הרי שמדובר במסלול דו חוגי המשלב גם לימודי כלכלה, חשבונאות, BA כללי ועוד. בחלק מהמקומות גם ניתן לשלב תואר ראשון ושני במקביל או במידה ויש תואר ראשון במקצועות מסוימים, הרי שניתן ללמוד במסלול ישיר לתואר שני בשביל להיות רואי חשבון.

לפני שנסביר מה כולל מסלול לימודי ראיית חשבון, צריך לציין עוד, שלא מספיק לסיים את לימודי התואר בשביל להיות רואי חשבון, אלא יש לעשות סטאז' במשרד ולאחר מכן לעבור את המבחנים של הלשכה. רק מי שעובר את המבחנים יכול לקבל רישיון בשביל לעסוק בתחום.

מה כוללים לימודי ראיית חשבון

הלימודים בתחום זה מתחלקים ל-3 תחומים עיקריים. התחום הראשון הוא מעשי והוא עוסק בכל הנושא המתמטי. במסגרת חלק זה לומדים הסטודנטים סטטיסטיקה, מתמטיקה, ועוד מגוון שיעורים שקשורים לחשבונאות גרידא.

התחום השני מתייחס לכל הנושא של מסים ופיננסים. כאן לומדים על דיני מסים, ניירות ערך, כתיבה וניהול דוחות פיננסים, דיני תאגידים, מבנה שוק ההון, הכנסות והוצאות ועוד. מדובר על הבסיס של עולם המסים בלבד לא ניתן לעסוק בתחום, זה מה שמניע את העולם של רואי חשבון.

התחום השלישי מתייחס יותר לדברים טכניים שנדרשים בשביל להיות רואה חשבון מצליח, החל מעבודה עם תוכנות שונות לניהול חשבונאות, ניהול ושיווק, דיני עבודה, התנהלות ארגונית ועוד. למרות שנדמה שמדובר בדברים פחות משמעותיים ממה שציינו קודם לכן, הרי שגם הם מהווים חלק מהליבה של לימודי חשבונאות בכל מסלול בו תבחרו, ולכן גם דואגים ללמד אותם בכל מקום.

כיצד בוחרים היכן ללמוד ראיית חשבון

כמו בתחומים אחרים, למשל עריכת דין, גם בקרב רואי חשבון יש משמעות למקום בו הם למדו לתואר. ישנם משרדים רבים אשר מתייחסים לשאלה זו בכובד ראש. עם זאת, מאחר ותנאי הקבלה ללימודים אלו הם מאוד גבוהים וקשים, ומאחר ויש כיום לא מעט מכללות פרטיות שיש בהם לימודי חשבונאות וראיית חשבון, הרי שניתן לבחור מסלול באחד המוסדות הנ"ל ולהצליח בצורה יפה בתחום. מי שרוצה תמיד יוכל לעשות תואר שני באוניברסיטאות או בפקולטות המבוקשות יותר של ראיית חשבון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button