עקבו אחרינו:

מגזר הבכירים בגיל 45+ צועק לשמיים!

עשרות מחקרים בוצעו ונותחו, לכולם מכנה משותף ברור וחד.

אם הנתונים מצביעים על כך שלאנשים בגילאי 30-40 לוקח כ- 8 חודשים לאתר מקום עבודה חדש, הרי שלאדם בעל ניסיון עשיר ורב מעל גיל 45 לוקח בממוצע כשנתיים למצוא עבודה!

ייעוץ עסקי - אפיק תעסוקתי לבני 45+בעלי התושייה ינסו לפתח קריירה עצמאית מתוך הכישורים שצברו, איך אין מעבר קשה יותר מהמעבר של שכיר עתיר ניסיון במשרות מפתח לעוסק עצמאי אשר נדרש למכור את עצמו ואת שירותיו. ניתן גם לראות מגמות במגזר העסקים הקטנים אשר מצביעים על כך שאחוז העסקים אשר נכשלים הם בני אותה קבוצת גיל .

יחד עם זאת ,לחושבים מחוץ לקופסה, כמו בכל משבר, ניתן להפוך את הקושי המהותי הזה ליתרון מובהק מפני שישנם מקצועות בהם הגיל בהכרח מהווה יתרון משמעותי. במקצועות אלה, הגיל מעיד על ניסיון חיים עשיר, על מערך קשרים ועל יכולות רתימת קשרים בין אישיים גבוהות שמגיעים רק כתוצאה מעבר עשיר וניסיון ניהולי רבי שנים.

אחד כזה הוא ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

אין זו הפתעה, אם כך, שאחד המקצועות החדשים והפופולריים ביותר אשר מאפשרים שילוב בלתי רגיל ומאתגר של מגוון אפשרויות הוא תחום הייעוץ העסקי לעסקים קטנים!

במדינת ישראל קיימים בכל רגע נתון מעל 500,000 בעלי עסקים קטנים. אותם עסקים מהווים יחד את המעסיק הגדול בישראל, אשר אחראי על מעל 70% ממקורות התעסוקה. בנוסף, אותם עסקים אמונים גם על יצירת 40% מהתוצר השנתי של ישראל. מצד שני מאז שנת 2009 ועד היום, בכל שנה נשבר שיא חדש בכמות העסקים הקטנים שנסגרים בישראל והסיבה לכך ברורה.

רב העסקים לא שורדים את המציאות העסקים המורכבת הדורשת ממנהל העסק למלא את כל הכובעים: בנקאי, מנהל צוות מכירות, מנהל צוות עובדים לוגיסטי, מפקח ומבקר, מנהל חשבונות, אחראי על עבודות הספקים ועוד. כאשר אדם אחד נדרש לבצע עבודה של שמונה עד עשרה אנשים/מקצועות שונים, ברור שמתבצעות החלטות שגויות ולעיתים שגיאות משמעותיות שבסופו של דבר מכשילות את העסק. אותו בעל עסק לא מצליח להגיע לפיתוח עסקי ,לניהול תזרים מזומנים ואפילו לא לחפיפה איכותית לעובדים שלו ובטח שלא לניתוח ערוצי השיווק או חשיבה יצירתית פורצת דרך.

מצד שני, מדובר בהזדמנות גדולה עבור אנשים להם כישורים אישיים, ניסיון חיים אישי ומקצועי ומערך קשרים. זהו תחום שללא ניסיון בכיר לא ניתן להגיע אליו והמשמעות היא שככל הנראה אדם צעיר לא יוכל לעולם להחליף את חכמת החיים שצבר אדם שכיהן בתפקידים בכירים עשרות שנים.
ייעוץ עסקי - אפיק תעסוקתי לבני 45+

התחום היחידי שניתן לייצר בו בידול משמעותי המותאם לקורות החיים של אותו אדם אשר מעוניין להיות יועץ:

  • אדם בן 50 אשר היה בנקאי ,למד שנים את המערכת הבנקאית,יידע לעבוד עם בעל עסק על תזרים המזומנים, ניהול צרכי הון חוזר ואפילו הנגשת הצרכים הבנקאיים מול הבנק איתו עובד בעל העסק.
  • אדם בן 50 אשר ניהל רכש בחברות שונות יידע לייעץ למספר רב של בעלי עסקים איך נכון יותר להוזיל ולנהל את כל מערך הרכש בעסק, אפילו יידע להטמיע מערכות לניהול מלאי שלרב לבעלי העסקים הקטנים אין את הזמן והסבלנות לנתח או להבין.
  • אדם בן 50, אשר היה פעיל במערכת שיווקית בתפקידים שונים ודאי יידע להדריך צוות של אנשי מכירות לטובת קפיצה ביעדים, לנהל מערך חפיפה מסודר, לבנות מערכת מתגמלת ולזהות עובדים אשר פוגעים במערכת.

אלה הן רק מעט מהדוגמאות אשר מאפשרות לאדם בעל ניסיון חיים עשיר לתרגם את כל שהידע שצבר ולהיות מנטור עם הרבה מאוד סבלנות שיתרום להובלת בעל עסק מאוד עמוס ומותש לעבר הצלחתו העסקית. בעיה נוספת מתחילה כאשר אותם בעלי עסקים כבר הבינו שנדרש להם ייעוץ עסקי, אבל אינם יכולים להרשות לעצמם להעסיק יועץ עסקי נפרד בכל תחום. לכן חובה על אותו אדם שרוצה להשתלב בתחום הייעוץ העסקי לבצע הכשרה מקיפה ויסודית בכל אותם חלקים אשר הוא פחות מנוסה בהם ובכלל לדעת איך להוביל את כל התהליך נכון שלב אחר שלב .

הרבה יועצים עסקיים נכשלים בעצמם בבניית עסק הייעוץ שלהם מפני שהם מגדירים את עצמם מומחים לתחום אחד בלבד – יועץ שיווקי ,יועץ פיננסי ,יועץ בנקאי וכו'. במציאות המורכבת איתם מתמודדים בעלי העסקים הקטנים אשר נאלצים לפעול במקביל בכל המימדים, חובה על היועץ להיות בעל ידע רב בהרבה יותר מבעל העסק אותו הוא רוצה ללוות וככזה הוא חייב לבצע את ההשלמה המקיפה ביותר אשר מעניקה לו הכשרה מעשית מלאה ועשירה.

מאמרים נוספים:

Call Now Button