אף על פי שישראל מלאה בעורכי דין מכל טוב, הרי שעדיין לימודי משפטים נחשיבם מאוד פופולאריים. מדי שנה נרשמים צעירים רבים לפקולטות למשפטים ברחבי הארץ, הן באוניברסיטאות והן במכללות. צעירים אלו חולמים שיום אחד הם ילבשו גלימה וייטענו בבית המשפט.

לימודי משפטים נמשכים 3-4 שנים, תלוי במסלול, במסגרת הלימודים לומדים את כל רזי המשפט, ובפרט את דיני המשפט הפלילי, מסחרי, אזרחי, בינלאומי ועוד. כמו כן, לומדים במהלך תקופת הלימודים נושאים כגון משפט חוקתי, מימון, מגדר, מדיניות ציבורית ועוד. במהלך תקופת הלימודים או אחריה, כל סטודנט או סטודנטים נדרשים לעבור שנת התמחות במשרד עורכי דין ולאחר מכן לעבור מבחנים של הלשכה לעורכי דין.

חלק מהותי בהתפתחות של עורכי דין הוא השלב בו הם בוחרים באיזה תחום להתמחות. עורכי דין רבים בוחרים להתמחות בתחום אחד, בעוד שיש לא מעטים שמעדיפים להתמחות במגוון תחומים על מנת שיוכלו לייצג קשת רחבה של לקוחות בתחומים אלו. בין התחומים שאנחנו מכירים הוא משפט צבאי.

איך הופכים להיות עורך דין צבאי ומה זה אומר

עורך דין צבאי הוא אדם שמתמחה במשפט הצבאי, לצד המשפט האזרחי. רק מי שמתמחה במשפט הצבאי יכול לייצג בבתי משפט של הצבא או לעמוד בקשר עם הרשויות הצבאיות. בשביל לעבור התמחות בתחום זה, יש ללמוד אותו במסגרת הלימודים וכן לעבור התמחות במשרד שמתעסק בנושא. בנוסף, עורך דין צבאי מחויב לעבור השתלמויות בנושא, במהלך עבודתו על מנת שיהיה מעודכן בכל הקשור לשינויים שחלים בחוק ובתקנות השונות.

חשוב להבהיר, ההבדל בין משפט צבאי לאזרחי הוא מהותי, מאחר ומדובר בשתי מערכות משפט נפרדות, מעצם הרצון שלא לערבב בין התחומים. עורך דין צבאי הוא היחידי שיכול לייצג חיילים בסדיר, קבע או מילואים כאשר הם חשודים בעבירות מסוגים שונים בעת שירותם הצבאי. אלו יכולות להיות עבירות שקשורות באופן ישיר לשירותם הצבאי (למשל בגידה, ריגול, מכירת נשק, המרדה או דברים אלרים) וכן עבירות שקשורות לעולם האזרחי אך בוצעו בעת שירותם הצבאי (עבירות סמים, מין, אלימות, תנועה ועוד).

כיצד יכול עורך דין צבאי לייצג חשודים

כאמור, בשביל להיות עורך דין צבאי צריך לעבור התמחות בנושא, עם זה באופן פרטני ועם זה בנוסף להתמחויות בתחומים אחרים, אזרחיים. את ההתמחות ניתן לעבור כחלק משנת ההתמחות שנדרשים הסטודנטים לבצע בעת לימודיהם או לאחר מכן.

מי שסיים את הלימודים ורוצה לעסוק בתחום יכול לעשות זאת בשני מסלולים. הראשון, לעבוד כשכיר במשרד עורכי דין שמתעסק במשפט צבאי או לפחות משרד כזה בעצמו, המסלול השני הוא להשתלב בסנגוריה הצבאית ולייצג דרכה חיילים אשר אינם יכולים להרשות לעצמם לשכור עורכי דין צבאיים פרטיים בכספם. במקרה כזה הצבא הוא זה שישלם להם את שכרם והם ייצגו את החשודים ללא תשלום מצידם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button