תפקידו של יועץ מס הוא לייעץ בנושאי מיסים, רישום העסק וניהול החשבונות. יועץ מס מוסמך בין היתר במילוי דוחות המיועדים עבור רשויות המיסים. יועץ המס מעניק את שירותיו לבעלי עסקים ולעצמאיים אשר נזקקים במקרים רבים לשירותים הללו. שירות של ייעוץ מס נחשב לשירות שיש לו ביקוש גדול ולכן, יועצי מס יכולים ליהנות מפרנסה יפה וממקצוע מכובד ומעניין. יועץ מס צריך לעבור הכשרה לעסוק בתחום וזאת במסגרת של קורס ייעוץ מס באחד מהמוסדות המוכרים. לימודי הקורס ניתנים במסגרת לימודי תעודה ואורכים בין שנה עד לכשנתיים – כ-600 שעות לימוד. עם סיום הלימודים, יוכלו בוגרי הקורס לקבל את ההסמכה המתאימה ולהתחיל ולהעניק ללקוחות שירותים בתחום של ייעוץ מס.

מה חשוב לדעת על הקורס?
קורס ייעוץ מס כולל בתוכו מגוון רחב במיוחד של תכני לימוד ובין היתר: תכנים אשר נוגעים לדיני מיסים ותכנים בנושא החשבונאות – מדובר בשני תחומי העיסוק העיקריים של יועץ המס וכחלק מכך, רוב לימודי הקורס נוגעים לנושאים אלו. הקורס נלמד במוסדות לימוד שונים ברחבי הארץ – כאשר בחלק מהמקרים ישנם תנאי קבלה מקדימים לקורס ובין היתר: תעודת בגרות, עמידה במבחנים שונים וכן הלאה.. – חשוב לבדוק את התנאים הללו, בשלב הליך הבחירה של מוסד הלימודים הרלוונטי. חשוב לציין, שבכדי להעניק שירותי ייצוג נישומים, על בוגר הקורס להיות רשום בפנקס – בוגר קורס ייעוץ מס אשר אינו רשום בפנקס יכול אומנם להעניק שירותי ייעוץ מס ללקוחות שלו אך לא לייצג נישומים.
בכדי להירשם בפנקס, יש לעבור בהצלחה בחינות הסמכה מטעם נציבות מס הכנסה ולהשלים תקופת התמחות בת שנה.

אלו שירותים נותן יועץ המס
במסגרת תפקידו יועץ המס מבצע פעולות שונות עבור לקוחותיו כגון: הצהרת הון, ניהול חשבונות שוטף, פתיחת תיקים ברשויות המס ועוד..
יועץ המס מבצע תיאומי מס ומייצג את לקוחותיו במידת הצורך בפני רשויות המס השונות ומוסדות נוספים, בין היתר: מס הכנסה וביטוח לאומי. יועץ המס יכול במסגרת תפקידו אף להעניק שירותי ייעוץ כלכלי לחברות, לעצמאיים ואפילו לאנשים פרטיים – ישנם אנשים אשר מעוניינים לשפר את התנהלתם הכלכלית וזקוקים לכלים ולעצות מקצועיות בכדי לעשות כן. כאמור, יועץ מס הוא מקצוע הנחשב כיום לפופולארי ומבוקש במיוחד ויועץ מס מורשה אשר עובר את הקורס בהצלחה, עומד בבחינות ועובר את תקופת ההתמחות, יכול ליהנות בסופו של דבר ממקצוע מכובד ויציב אשר טומן בחובו הכנסה יפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button