ההכשרה המתקדמת בישראל בתחום ההוראה

תכנית ההכשרה למאבחנים דידקטיים

התוכנית מכשירה את צוותי ההוראה לאבחון לקויי למידה. בוגרי ההכשרה יהיו מיומנים באבחון וגם בבניית תוכנית עבודה שתתאים לשילוב ילדים עם לקויות למידה במערכת החינוך.

רוצה לדעת יותר?

בסרטון ניתן למצוא מענה לשאלות הנפוצות אודות ההכשרה. אנחנו מזמינים אותך גם להתייעץ איתנו ולקבל מידע נוסף כאן:

שאלות נפוצות

  • מובילה מזה שלוש שנים את חממת התעסוקה של שירות התעסוקה – מעל 80% השמה.
  • מובילה את כל מערך הקורסים וההכשרות של משרד האוצר, מינהל הדיור והרכש' החשב הכללי ועוד
  • ייסדה כמחצית ממערכי יחידות לימודי החוץ של המכללות האקדמיות בישראל
  • מעל 1000 סטודנטים ממדינות שונות בעולם בפרויקט מוביל של משרד החוץ.
  • מובילה את בית הספר הגדול בישראל לחדשנות בקריירה ועסקים.
  • פריסה ארצית: אילת, באר שבע, אשקלון, נתיבות, רחובות, רמת גן, הוד השרון, חיפה, כפר מרר ועוד.

עם מעל 25,000 בוגרים ומעל עשר שנות ניסיון – היחידה ללימודי חוץ כיום הנה רשת המכללות וניהול הפרויקטים בתחום ההשכלה הגבוהה, הגדולה בישראל.

  • ממשק לימודים אינטרנטי הכולל שיעורים מצולמים, מצגות הקורס, פורום ועוד
  • חווית לימודים המשלבת לימודים עיונים ומעשיים
  • ליווי אישי לפיתוח מקצועי ובניית עסק עצמאי (כולל סדנאות לכתיבת קו"ח, ייעוץ ע"י יועץ עסקי לפתיחת עסק, כנסי מעסיקים ועוד).
  • 3 תעודות מקצועיות: מומחה הוראה מתקנת, מאבחן דידקטי ומורה מאבחן

הקורס מיועד להורים, אנשי חינוך, מטפלים ויועצים שרוצים לקבל כלים פרקטיים ליישום מיידי, בתחום החינוך הפורמלי, או עבודה כעצמאים בתחום מבוקש

6 מודולים מרכזיים: לקויות למידה והפרעות קשב, הוראה מתקנת בחשבון, הוראה מתקנת בקריאה וכתיבה, הבנת הנקרא והבעה בכתב, מבחנים, מדידה וכלי אבחון, כתיבת תכנית התערבות ממוקדת קושי.

לקויות למידה והפרעות קשב

הגדרות של לקויות קשב וריכוז
הפרעות קשב היבט נוירולוגי
עולמם הרגשי של תלמידים עם ליקויי למידה/ הפרעת קשב, ועוד..
הפרעות קשב היבטים התנהגותיים וחברתיים
טיפים ואסטרטגיות מותאמות לתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז

הוראה מתקנת בחשבון

התפתחות החשיבה החשבונית
תחומי הידע בחשבון
פרופיל התלמיד המתקשה בחשבון
מוכנות לחשבון
שיטות בהוראת החשבון
לקויות למידה – הגדרות ואבחון
לקות למידה ספציפית בחשבון – הגדרה
כלי אבחון בחשבון: הקנייה, העברה, ציינון, הסקת מסקנות אבחנה ממקדת, בניית תכנית התערבות
שיטות וכלים להוראה מתקנת בחשבון

הוראה מתקנת בקריאה וכתיבה

קריאה והבנת דוח אבחון ובניית פרופיל לומד
דרכי התערבות לטיפוח מודעות פונולוגית
דרכי התערבות לפיתוח שטף קריאה
דרכי התערבות מבוססות קריאה-כתיבה
כלים להתמודדות עם קשיי שליפה ושיום
מיומנויות לשיפור תהליכי זיכרון, הכוללים אחסון ושליפה
פיתוח כתיבה והבעה בכתב, ובכלל זאת ידע לשוני, מורפולוגי, אורתוגרפי וסמנטי
דרכים להתמודדות עם טיפוח הכתיב
המטאקוגניציה והדיבור הפנימי בשירות טיפוח הכישורים הניהוליים

הבנת הנקרא והבעה בכתב

מהי הבנת הנקרא ומרכיביה
אסטרטגיות להתארגנות ולניהול זמן בלמידה
אסטרטגיות לשכלול וגיוון דרכי הוראה
מודעות מטה קוגניטיבית ככלי בלימוד אסטרטגיות
זיהוי אסטרטגיות נדרשות על סמך ממצאי אבחון
זיהוי, איתור וטיפול בדיסגרפיה (לקות בכתיבה ושגיאות כתיב)
אסטרטגיות להבעה בכתב

מבחנים, מדידה וכלי אבחון

הכרות מעמיקה עם כלי אבחון מקובלים בישראל, תהליך העברת המבדקים, תהליך הסקת מסקנות ובניית תכניות התערבות.

א – ת מערכת לאבחון ליקויים בתהליכי קריאה וכתיבה על פי נורמות ארציות
מבחני קריאה והבנת הקריאה תומכים (לפי הצורך)
מבחני מוכנות לקריאה: מבחן מיפוי לגננת ולמורה בכיתה א'
מבחן איכות כתב היד
הבעה בכתב, אבחונים דינמיים.
מבחן ריי שמיעתי
מבחן מעש"ה, עיבוד שפה דבורה
חשיבה מופשטת בלתי מילולית, לצעירים וסטנדרטית
מבחני אינטגרציה חזותית מוטורית
ארגון והבניית שדה ויזואלי מורכב זכירה חזותית ואסטרטגיות, צורה מורכבת
מבחן קשב חזותי
אבחוני חשבון

כתיבת תכנית התערבות ממוקדת קושי

הקניית היכולת לאסוף נתונים, לנתחם ולהשוותם לנורמות המקובלות בארץ על מנת למצוא את נקודות החוזק ותחומי הקושי בתפקוד הילד, פיתוח היכולת להסיק מסקנות על סמך הנתונים שנאספו, בניית אבחנה ממקדת ותכנית התערבות מומלצת כמו גם תכנית להוראה מתקנת והתאמות למבחנים בדרגה 1 ודרגה 2.

*קורס זה ישולב עם הבניית הפרקטיקום המקצועי וביצועו.

מבנה האבחון הדידקטי

סקירת המיומנויות המוערכות באבחון הדידקטי
איסוף הנתונים תצפיות, שאלונים וראיונות אינטייק.
שיתוף התלמיד המורה וההורים בתהליך איסוף המידע והמוקדים המרכזיים לבדיקה באבחון.
שימוש יעיל בנורמות תפקוד
הפעלת שיקולי דעת בתהליך האבחון
כתיבת דוח אבחוני

קריאת דו"חות אבחון ובניית דו"חות אבחון.

התנסות בכתיבת דוחות.
אינטגרציה בין תחומים : קריאה , כתיבה, תפקודים תפיסתיים, חזותיים ושמיעתיים, תפקודים מוטורים, כשרים שפתיים וחשבון.
כתיבת סיכום
כתיבת המלצות להתאמות בדרכי הוראה ולהתאמות בדרכי היבחנות בהתאם לרמת הגיל תוך התייחסות להדרכה ושיתוף התלמיד , מוריו והוריו.
הפרטיקום יכלול:

צפייה באבחון של מאבחנת מוסמכת בחדר צפייה
אבחון מונחה- תחת צפייה של הסופרוויזרית
אבחוני סולו בקריאה וחשבון
א – ת מערכת לאבחון ליקויים בתהליכי קריאה וכתיבה על פי נורמות ארציות
מבחני קריאה והבנת הקריאה תומכים (לפי הצורך)
מבחני מוכנות לקריאה: מבחן מיפוי לגננת ולמורה בכיתה א'
מבחן איכות כתב היד
הבעה בכתב, אבחונים דינמיים.
מבחן ריי שמיעתי
מבחן מעש"ה, עיבוד שפה דבורה
חשיבה מופשטת בלתי מילולית, לצעירים וסטנדרטית
מבחני אינטגרציה חזותית מוטורית
ארגון והבניית שדה ויזואלי מורכב זכירה חזותית ואסטרטגיות, צורה מורכבת
מבחן קשב חזותי
אבחוני חשבון

דרישות התכנית

נוכחות של 85% לפחות במפגשים
הגשת עבודות גמר ו/או מעבר בחינה מסכמת בציון מינימום 80 בכל אחד מהמודולים
השתתפות פעילה במפגשים

משך הקורס

שנה א- 240 שעות לימוד (4 קורסים)
שנה ב- 120 שעות לימוד (2 קורסים)

תעודות גמר – עד 3 תעודות

עמידה בהצלחה בדרישות הקורס בשנה א' תזכה את המשתלמים בתעודת מומחה/ית להוראה מתקנת. עמידה בהצלחה בדרישות הקורס בשנה ב' תזכה את המשתלמים בתעודות:

*מורה מאבחן/נת דידקטי/ית מוסמך/כת
*מאבחן/ת דידקטי מוסמך/כת
מטעם היחידה ללימודי חוץ

יש לציין כי על פי החוק במדינת ישראל טרם נקבע מיהו הגוף האחראי להסדיר את הכשרתם של המאבחנים והקורס מספק "הכשרה מתאימה" בהתאם למתווה הקיים.

את הקורס ניתן ללמוד באחד מהקמפוסים שלנו, או באופן מקוון (Online) מכל מקום שתרצו.

עמידה בהצלחה בדרישות הקורס בשנה א' תזכה את המשתלמים בתעודת מומחה/ית להוראה מתקנת. עמידה בהצלחה בדרישות הקורס בשנה ב' תזכה את המשתלמים בעד 2 תעודות:

*מורה מאבחן/נת דידקטי/ית מוסמך/כת
*מאבחן/ת דידקטי מוסמך/כת
מטעם היחידה ללימודי חוץ

התכתבות עם רכזת התחום

מלאו את הטופס לפרטים נוספים

Call Now Button