תכני הלימוד
1. הכרת עולם העיצוב , מה השוק דורש, מה זה עיצוב.
2. היכרות עם התקשורת החזותית העדכנית. מה הם אמצעי הפרסום הכי עדכניים בשוק והתאמת אמצעים אלה לשפה חזותית אחת אחידה.
3. טכניקות עיצוב שונות
4. תורת הצבע – כבסיס לעיצוב
5. רישום, קומפוזיציה, טיפוגרפיה, צבע, צילום ככלי להבעה, טכניקות ידניות וממוחשבות, זרמים וסגנונות בתולדות העיצוב
6. פיתוח קונספט וחשיבה קריאטיבית.- לימוד טכניקות שונות ויישומן בשטח
7. חשיבה עיצובית כתפישת עולם
8. יסודות ותהליכים של חשיבה עיצובית
9. חשיבה עיצובית בפיתוח מוצר חדש
10. שיפור סיכויי הצלחה של מוצרים ושירותים חדשניים
11. הטמעת חשיבה עיצובית בצוותי עבודה
1. אילוסטרייטור Illustrator
אילוסטרייטור היא התוכנה המובילה בעולם ביצירת גרפיקה וקטורית. גרפיקה וקטורית ניתנת להגדלה ולהקטנה מבלי לאבד איכות כך שבעצם היא מתאימה לכל מדיה אפשרית כיום, ממסך המחשב ועד שלטי חוצות של 7 מטרים ויותר. בעולם הפרסום והגרפיקה משמשת התוכנה ליצירת לוגואים, כרטיסי ביקור, פליירים, אריזות למוצרים שונים, כריכות, מפות ועוד.
2. פוטושופ Photoshop
פוטושופ היא התוכנה המובילה בעולם לעריכת תמונות לאינטרנט ולדפוס. משתמשים בה מיליוני מעצבים גרפיים ואנשי פרסום ומדיה לעבודתם היום יומית. סביר להניח שכמעט כל תמונה שרואים היום במדיה הפרסומית (כמו כריכות לספרים, פוסטרים, מגזינים ופליירים) עברה עיבוד כזה או אחר בתוכנה.
3. אינדיזיין InDesign
תוכנת העימוד הנפוצה בעולם. משתמשים בה בהוצאה לאור של ספרים, עיתונים, מגזינים וכל מוצר מרובה דפים. התוכנה מתממשקת עם תוכנות אדובי ) Adobe ( אחרות, כך שניתן לייבא קבצים מפוטושופ, אילוסטרייטור ואקרובט בקלות וביעילות. ניתן לייבא לתוכנה טקסטים מוורד ומעורכי טקסט בסיסיים אחרים והיא מאפשרת עימוד ושליטה בקומפוזיציה בעיצוב העמוד. לדוגמה, ניתן לייצר בתוכנה דפים בעלי מבנה וגודל שונה באותו קובץ ולאחר מכן לייצא את הקובץ לדפוס או למדיה דיגיטלית במבחר גדול של פורמטים ובהתאמה לאיכויות הדפסה שונות.
1. עקרונות הצילום, והגעה לתמונה מקצועית באמצעות המכשיר הנייד
2. שימוש מלא ביכולות מצלמת הסמארטפון- ההגדרות השונות שבמצלמה
3. טיפים וכלים – צילום בסמארטפון- סל כלים לצילום מצבים שונים: נוף, טבע, סביבה אורבנית, פורטרטים, סלפי, צילום בחללים סגורים, לילה ועוד
4. עיבוד תמונה- עריכת התמונות באמצעות אפליקציות שונות
1. מבוא ומונחי יסוד, רכישת דומיין, יצירת חשבון אחסון
2. התקנת וורדפרס וחיבור הדומיין לאתר
3. היכרות עם וורדפרס
4. פיתוח אתר
5. מערכת הניהול
6. בניית עמודים חדשים וקישורם באמצעות תפריט ניווט
7. קטגוריות ותגיות
8. התקנת תוספים נחוצים
9. כיצד לתקן בעיות נפוצות בוורדפרס
1. כיצד מתמחרים ובונים הצעת מחיר
2. כיצד מוצאים את הלקוחות הראשונים שלנו?
3. כיצד לנהל פרויקטים?
4. סגנונות תקשורת אצל ספקים ולקוחות פוטנציאליים
5. ניתוח של מקרה אמת בשוק.
6. פרויקט גמר במסגרת קורס תקשורת חזותית – מסכם את כל יכולות העיצוב בתוכנות
7. גיבוש תיק עבודות והצגת עבודות מסכמות
לימודי תקשורת חזותית ועיצוב מדיה – דרישות הקורס
- נוכחות של 80% לפחות במפגשים
- הגשת עבודת גמר
- השתתפות פעילה במפגשים והגשת פרוייקטי ביניים ועבודות בית
משך הקורס
150 שעות סה"כ – מתוכן 30 שעות פרוייקט ו 120 שעות לימוד בכיתה.
תעודות גמר ומבחנים
העומדים בהצלחה בדרישות הקורס ובתנאי הנוכחות, לרבות הגשת פרויקט גמר מסכם יקבלו תעודה " בוגר/ת מסלול עיצוב מדיה ותקשורת חזותית Print+Web בהתמחות: גרפיקה ממוחשבת, בניית אתרים וצילום דיגיטלי" מטעם היחידה ללימודי חוץ.