Neurotech Solutions היא החברה המובילה בתחום הפרעות הקשב ומומחית להערכת פרופיל קשב ווריכוז. החברה השיגה הצלחה משמעותית עם כלי ה-MOXO שלה לאבחון ADHD שכבר אומץ קלינית על ידי רופאים ומטפלים רבים ברחבי העולם.
המשימה שלנו היא לעזור לאנשים המתמודדים עם ADHD לשפר את איכות חייהם ולממש את הפוטנציאל שלהם. לשם כך, אנו הופכים את הידע הקליני לכלי אבחון מלאי תובנה, תוכניות טיפול חדשניות ומערכות ניטור יעילות.
המבחן ניצב בשורה הראשונה והוכח אמין ותקף מבחינה מדעית, הכלי מספק ערך מוסף משמעותי מעל כל הטכנולוגיות הקיימות, מספק חווית משתמש אפקטיבית, מהנה וקלה לשימוש. דרכי חשיבה חדשות ואינטגרטיביות בכל הקשור להפרעות קשב וריכוז, המותאמות לצרכים האישייםהמאבחנים הדידקטיים.
1 למסלול המלא- תואר ראשון או הסמכה בכירה בתחום או תחומים משיקים:
חינוך / פסיכולוגיה/ ריפוי בעיסוק וכדומה.
.2 לאבחון דידקטי (רק שנה ב') – נדרש תואר שני בלקויות למידה / חינוך מיוחד/
פסיכולוגיה או תחומים משיקים.
.3 ניסיון בעבודה מול ילדים/נוער.
נוכחות של 85% לפחות במפגשים
הגשת עבודות גמר ו/או מעבר בחינה מסכמת.
משך הקורס
שנה א- 240 שעות לימוד
שנה ב- 120 שעות לימוד
עמידה בהצלחה בדרישות הקורס בשנים א’ ו- ב’ תזכה את המשתלמים/ות בתעודת:
"בוגר/ת קורס אבחון דידקטי ומומחיות באסטרטגיות למידה מותאמות"
יש לציין כי על פי החוק במדינת ישראל טרם נקבע מיהו הגוף האחראי להסדיר את הכשרתם של המאבחנים והקורס מספק “הכשרה מתאימה” בהתאם למתווה הקיים.
עם מאות בוגרות מרוצות בכל הארץ – המרכז לייעוץ אימון ואבחון של היחידה ללימודי חוץ הוא הגדול בישראל!
שיתוף הפעולה הייחודי עם חברת Neurotech מביא עד אליכם מודול חדשני לאבחון ממוחשב – MOXO – אחד המבדקים הנפוצים והיעילים ביותר בעולם לאבחון הפרעות קשב מסוג d-CPT.
הצטרפו עוד היום לקורס אבחון דידקטי המוביל בישראל – וצאו גם עם תעודה יוקרתית מטעם Neurotech, התחילו לאבחן בקלות, מקצועיות וזריזות – קבלו תוצאות מיידית ותנו ערך מקסימלי לתלמידים והתלמידות שלכם!
בוגרי היחידה ללימודי חוץ הם חלק משיתוף פעולה ייחודי ובלעדי עם מרכזי י.ל.ד, יחידת ההכשרות של מרכזי י.ל.ד מאפשרים הכשרה והסבה לעומדים בתנאים. בסיום ההכשרה יוכלו הבוגרים להשתלב, הלכה למעשה בסטאז' ויעניקו יחד עם אנשי המקצוע את הטיפול המקצועי והמדויק ביותר. המצטיינים בהכשרה ישתלבו במרכז י.ל.ד – היחידה הארצית לאבחון דידקטי – ויקפיצו את ההכנסה החודשית שלהם מיד לאחר ההכשרה!
רשת מרכזי י.ל.ד מתמחה באבחון, תכנון ויישום מעטפת של מענים לצרכי הילדים, משלב הכניסה למערכת החינוך ועד לכיתה י"ב. הרשת מעניקה מטרייה רחבה של מענים לילדים ונוער בפריסה ארצית. המרכזים שלנו הוקמו מתוך צורך אמיתי לסייע בהתמודדות יומיומית של הורים רבים המזהים צורך או קושי אצל ילדיהם וזקוקים ליד מכוונת שתדע להוביל אותם לפתרון הנכון ואשר יעניק להם את המענים המדויקים והכל במקום אחד.
על פי נתוני משרד החינוך, ל5%-15% מהתלמידים יש לקות למידה – אתם בתור מורים בוודאות יודעים שמדובר בתלמידים שמצליחים להגיע לידי אבחון! וכי ישנם עוד המון תלמידים שלא מאובחנים בזמן, דבר הגורם לפערים ולקשיים בטווח הארוך.
למדו כיצד לאבחן באמצעות הכלים החדשניים ביותר, ולבנות מערך למידה פרטני לכל תלמיד ותלמידה
למידה פרונטלית בקמפוסים מפוארים, למידה מרחוק באמצעות כלים מתקדמים, או גם וגם. כל האפשרויות פתוחות בפניכם.
*בקורסים עם הסמכה ממשלתית – הלימודים הינם פרונטליים בלבד ובהתאם להנחיות משרד העבודה.
בכיתות מרווחות ונוחות
בזום ובלי לצאת מהבית
ללמוד בזמן שנח לכם
רוצים לדעת עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
לחיצה על כפתור זה מהווה אישור לשליחת דיוור פרסומי מהיחידה ללימודי חוץ
הרחיבו את ארגז הכלים המקצועי שלכם וצרו לעצמכם הזדמנויות תעסוקה חדשות
עולמם הרגשי של תלמידים עם ליקויי למידה/הפרעת קשב, ועוד..
כלי אבחון בחשבון: הקנייה, העברה, ציינון, הסקת מסקנות אבחנה ממקדת, בניית תכנית התערבות ועוד
פיתוח כתיבה והבעה בכתב, ובכלל זאת ידע לשוני, מורפולוגי, אורתוגרפי וסמנטי ועוד
הקניית היכולת לאסוף נתונים, לנתחם ולהשוותם לנורמות המקובלות בארץ על מנת למצוא את נקודות החוזק ותחומי הקושי בתפקוד הילד ועוד.
הסטודנטים בהכשרה מוזמנים להשתתף בסדנאות ומפגשים עם המרצים הבכירים בישראל, לקבל ייעוץ פרטני בנושא קריירה ויזמות, להצטרף למפגשי נטוורקינג עם בכירים במשק ולהתפנק בעמדות העבודה המתקדמות במתחם שלנו.
עם מעל 25,000 בוגרים ומעל עשר שנות ניסיון – היחידה ללימודי חוץ כיום הנה רשת המכללות וניהול הפרויקטים בתחום ההשכלה הגבוהה, הגדולה בישראל.
קורס אבחון דידקטי להכשרת מאבחנים מיועד להורים, אנשי חינוך, מטפלים ויועצים שרוצים לקבל כלים פרקטיים ליישום מיידי, בתחום החינוך הפורמלי, או עבודה כעצמאים בתחום מבוקש
*ייתכנו שינויים במערך התוכנית, בנושאי ההכשרה או בכל נושא אחר.
* הקורס מוכר לגמול השתלמות ולצורכי אופ"ק חדש ועוז לתמורה, בכפוף לתנאים ולהנחיות מ. החינוך.
6 מודולים מרכזיים: לקויות למידה והפרעות קשב, הוראה מותאמת בחשבון, הוראה מותאמת בקריאה וכתיבה, הבנת הנקרא והבעה בכתב, מבחנים, מדידה וכלי אבחון, כתיבת תכנית התערבות ממוקדת קושי.
לקויות למידה והפרעות קשב
הגדרות של לקויות קשב וריכוז
הפרעות קשב היבט נוירולוגי
עולמם הרגשי של תלמידים עם ליקויי למידה/ הפרעת קשב, ועוד..
הפרעות קשב היבטים התנהגותיים וחברתיים
טיפים ואסטרטגיות מותאמות לתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז
מוכנות לכיתה א'
הוראה מותאמת בחשבון
התפתחות החשיבה החשבונית
תחומי הידע בחשבון
פרופיל התלמיד המתקשה בחשבון
מוכנות לחשבון
שיטות בהוראת החשבון
לקויות למידה – הגדרות ואבחון
לקות למידה ספציפית בחשבון – הגדרה
כלי אבחון בחשבון: הקנייה, העברה, ציינון, הסקת מסקנות אבחנה ממקדת, בניית תכנית התערבות
שיטות וכלים להוראה מותאמת בחשבון
הוראה מותאמת בקריאה וכתיבה
קריאה והבנת דוח אבחון ובניית פרופיל לומד
דרכי התערבות לטיפוח מודעות פונולוגית
דרכי התערבות לפיתוח שטף קריאה
דרכי התערבות מבוססות קריאה-כתיבה
כלים להתמודדות עם קשיי שליפה ושיום
מיומנויות לשיפור תהליכי זיכרון, הכוללים אחסון ושליפה
פיתוח כתיבה והבעה בכתב, ובכלל זאת ידע לשוני, מורפולוגי, אורתוגרפי וסמנטי
דרכים להתמודדות עם טיפוח הכתיב
המטאקוגניציה והדיבור הפנימי בשירות טיפוח הכישורים הניהוליים
הבנת הנקרא והבעה בכתב
מהי הבנת הנקרא ומרכיביה
אסטרטגיות להתארגנות ולניהול זמן בלמידה
אסטרטגיות לשכלול וגיוון דרכי הוראה
מודעות מטה קוגניטיבית ככלי בלימוד אסטרטגיות
זיהוי אסטרטגיות נדרשות על סמך ממצאי אבחון
זיהוי, איתור וטיפול בדיסגרפיה (לקות בכתיבה ושגיאות כתיב)
אסטרטגיות להבעה בכתב
מבחנים, מדידה וכלי אבחון
הכרות מעמיקה עם כלי אבחון מקובלים בישראל, תהליך העברת המבדקים, תהליך הסקת מסקנות ובניית תכניות התערבות.
א – ת מערכת לאבחון ליקויים בתהליכי קריאה וכתיבה על פי נורמות ארציות
מבחני קריאה והבנת הקריאה תומכים (לפי הצורך)
מבחני מוכנות לקריאה: מבחן מיפוי לגננת ולמורה בכיתה א’
מבחן איכות כתב היד
הבעה בכתב, אבחונים דינמיים.
מבחן ריי שמיעתי
מבחן מעש”ה, עיבוד שפה דבורה
חשיבה מופשטת בלתי מילולית, לצעירים וסטנדרטית
מבחני אינטגרציה חזותית מוטורית
ארגון והבניית שדה ויזואלי מורכב זכירה חזותית ואסטרטגיות, צורה מורכבת
מבחן קשב חזותי
אבחוני חשבון
כתיבת תכנית התערבות ממוקדת קושי
הקניית היכולת לאסוף נתונים, לנתחם ולהשוותם לנורמות המקובלות בארץ על מנת למצוא את נקודות החוזק ותחומי הקושי בתפקוד הילד, פיתוח היכולת להסיק מסקנות על סמך הנתונים שנאספו, בניית אבחנה ממקדת ותכנית התערבות מומלצת כמו גם תכנית להוראה מותאמת והתאמות למבחנים בדרגה 1 ודרגה 2.
*קורס זה ישולב עם הבניית הפרקטיקום המקצועי וביצועו.
מבנה האבחון הדידקטי
סקירת המיומנויות המוערכות באבחון הדידקטי
איסוף הנתונים תצפיות, שאלונים וראיונות אינטייק.
שיתוף התלמיד המורה וההורים בתהליך איסוף המידע והמוקדים המרכזיים לבדיקה באבחון.
שימוש יעיל בנורמות תפקוד
הפעלת שיקולי דעת בתהליך האבחון
כתיבת דוח אבחוני
קריאת דו”חות אבחון ובניית דו”חות אבחון.
התנסות בכתיבת דוחות.
אינטגרציה בין תחומים : קריאה , כתיבה, תפקודים תפיסתיים, חזותיים ושמיעתיים, תפקודים מוטורים, כשרים שפתיים וחשבון.
כתיבת סיכום
כתיבת המלצות להתאמות בדרכי הוראה ולהתאמות בדרכי היבחנות בהתאם לרמת הגיל תוך התייחסות להדרכה ושיתוף התלמיד , מוריו והוריו.
הפרטיקום יכלול: הכנת תיק אבחון פרטני וצפייה מונחית באבחון
דרישות סף
דרישות התכנית
נוכחות של 85% לפחות במפגשים
הגשת עבודות גמר ו/או מעבר בחינה מסכמת.
משך הקורס
שנה א- 240 שעות לימוד
שנה ב- 120 שעות לימוד
עמידה בהצלחה בדרישות הקורס בשנים א’ ו- ב’ תזכה את המשתלמים/ות בתעודת:
"בוגר/ת קורס אבחון דידקטי ומומחיות באסטרטגיות למידה מותאמות"
יש לציין כי על פי החוק במדינת ישראל טרם נקבע מיהו הגוף האחראי להסדיר את הכשרתם של המאבחנים והקורס מספק “הכשרה מתאימה” בהתאם למתווה הקיים.