עקבו אחרינו:

אשקלון היא בירת הפורמולה 1

מסלול מירוץ ראשון מסוגו במזרח התיכון יושק בחול המועד פסח באשקלון. יזמית אחת מקומית הופכת את הדרום לפנינת תיירות ישראלית

דקלה אבוטבול היא יו"ר התאגדות העסקים הקטנים בישראל ויזמית חרוצה שהקימה את "היחידה ללימודי חוץ", רשת מכללות ,חללי עבודה יוקרתיים וחברה לניהול עשרות מכרזים ממשלתיים בתחום ההשכלה . היזמית שבנתה אימפריה היא אם לילד בן 5 שמעריץ את מרוצי הפורמולה 1. דקלה החלה להתעניין בתחום ומצאה ברשת את סיפורו של נכה צה"ל אסי ביטון. ביטון, נכה צה"ל שיושב בכיסא גלגלים כבר 27 שנים, אוהב מכוניות מרוץ מיניאטוריות והפך את זה לתחביבו העיקרי בחיים.

השניים נפגשו וההחלטה נפלה באותו היום. דקלה השקיעה חצי מיליון שקלים ובנתה את מסלול המרוצים הכי גדול בישראל למכוניות על שלט וזה כולל סדנה יחידה בארץ בה כל אחד יכול לבנות את המכונית שלו כיצד שהוא מבין.

"המסלול של היחידה ללימודי החוץ", משיק את עצמו ב-29 החודש בהופעה של שפיטה והפנינג ענק משעות הבוקר. העסק הוא התגשמות חלום שמחבר כלכלה וחברה. המכונית משמשת גשר בין היכולת הפיזית של האדם ליכולת הרגשית. בימי חודש ההרצה ניתן היה לפגוש במסלול  ילדים ומבוגרים שגילו תחביב טכנולוגי חדש ומסעיר.

ביטון עצמו שהחל בהסעת מכוניות קטנות והפך למאסטר בבנייתן מסביר: "החוויה של בניית האוטו האישי היא מטורפת. אנשים מגיעים לסדנה בליווי מדריך ויוצרים ממגוון חומרים יצירה אישית שהיא הגשמת חלום. ילדים, מבוגרים ואנשים שמתקשים בתקשורת או מבחינה חברתית יוצרים את האוטו האישי שהם עומדים ללמוד להסיע על המסלול, להתחרות איתו נגד אחרים. זה פרוייקט שהוא טכנולוגי -הנדסי ומאפשר לכל גיל ולכל נתח באוכלוסיה לחוות למידה מורכבת של פיזיקה ,הנדסה ומכונאות בדרך הכי מותאמת למידה חדשנית שניתן .

אוכלוסיות לקויות למידה ואוכלוסיות בעלות מוגבלויות מגיעות להשגים פורצי דרך בזכות הלמידה ,החניכה של אסי וההבנה של מטרת העל – לבנות ,לשדרג ולהתחרות !

 כל הגילים מתחילים בהרכבת מכונית שלט ממכונית מירוץ פשוטה ועד טנקים ,משאיות ענק ,טרקטורונים ועוד  . החל מהבורג הראשון. אני רואה איך הסדנה מאפשרת לפתח יכולות קוגניטיביות ומוטוריות עדינות.

מי שהתנסה בחוויית הסעת הרכב בשלט יודע שאחרי כמה שעות אתה מרגיש כמו נהג בפורמולה 1. יש תחושה כשהאספלט מתחמם, כשהמסלול הופך לחלק ומסוכן.

מדהים לראות תחרות באותו המסלול בין ילד בן 7 לטייס קרב ורופא. כולם מתחרים בשיא הרצינות, מעודדים את הרכב שהם בעצמם בנו ומשולהבים מאוד.

והעלות? בין 250 ל-400 שקלים בחודש, להשתתפות בסדנה ושעות אימון במסלול.

בסדנה קיימות ערכות לקנייה של מכוניות מתוך קטלוג כשהן מוכנות לנסיעה, למתחילים ומתקדמים. יש בסדנה מכוניות מהירות, אופנועים, משאיות, טרקטורים וטנקים. יש אפשרות להגיע רק למטרת בניית הרכב, להשתמש בחומרי הסדנה ולהביא חומרים וכלים מהבית. הכול נעשה בליווי מדריך צמוד ומקצועי.

חלק מהמנויים מגיעים רק על מנת להסיע את המכוניות בתחרות ספורט מוטורי מיניאטורי בשלט רחוק.

במקום ניתן ליהנות משירותי פוד טראק לאירועים, תקליטן, מתחם ענק ומהודר לכל אירוע עד 300 איש.

יש גם פינת קפה מהממת בה מדברים על שמנים, צמיגים ומיסבים. כל החומרים נמצאים בסדנה, אתם רק צריך לרצות. כל רכב שיוצא מהסדנה הוא חד פעמי. יש גם גינת עפר לצורך הסעת טרקטורים, משאיות עם ציוד כבד ועוד.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים כאן ונחזור בהקדם

מאמרים נוספים:

Call Now Button