היחידה לאבחון דידקטי של מרכזי ילד

מרכז אבחון דידקטי והערכת לומד

לשים את הידע והיכולות במקום הראשון

הערכה הכוללת שימוש במבחן MOXO המהווה כלי הערכה משמעותי בחוות הדעת ובדיון בוועדות המקצועיות

בפיקוח מקצועי של מומחי אבחון והערכה המלווים את בוגרי היחידה ללימודי חוץ

ליווי צמוד ומתן סיוע בכל תהליכי הלמידה, ראייה כוללת של צרכי הלומד

שימוש בעקרונות למידה רגשית קוגנטיבית SEL להשגת למידה אפקטיבית ומשמעותית

המרכז שיעניק לכם כל מה שרק חלמתם עליו...

מרכזי ילד מציעים ליווי מומחים צמוד, ראייה כוללת של צרכי הילד והמשפחה. פיקוח צמוד של מומחים מהשורה הראשונה ומתחום הטיפול הדידקטי הכוללים שימוש בכלי הערכה חדשניים הנותנים מענה לעתיד של כל ילד.ה.

בדיוק מה שכל ילד.ה צריכים בדיוק 

מהו אבחון דידקטי?

אבחון דידקטי ממפה את קשיי הלמידה וכישוריו של התלמיד, מתווה את התנהגותו של התלמיד בתחומי הלמידה, מזהה את אסטרטגיות הלמידה של התלמיד ובוחן את המנגנונים הקוגניטיביים העומדים בבסיס חקר המיומנויות האקדמיות הבסיסיות שלו.

התאמות

התאמות – אין להן השפעה על אופי המבחן ומאפשרות לראות באופן בהיר את מה שהמבחן בודק. כדי להעריך האם תלמיד זקוק לאבחון דידקטי, בין אם ההורה יוזם התערבות או כאשר מתקבלת פניה בית ספרית לבצע הערכה ואבחון דידקטי או אבחון פסיכו-דידקטי. בתום התהליך – זכאי התלמיד לקבל התאמות ותמיכות בהתאם לתוצאות תהליך ההערכה.

לקויות למידה

זיהוי ואבחון לקות למידה מאפשר לתלמידים.ות לקבלה הכרה באתגר עמו הם מתמודדים וזאת במטרה לקבל אסמכתא לבדיקת התאמות.
התאמות אלו מאפשרות מהיבטים לא רלוונטיים להערכת הידע של התלמידים.ות אשר עלולים להוות מכשול בתהליכי הערכה לאור
לקויות הלמידה שלהם.

הסיבות בגינן מגיעים למרכז ילד:

  • הורים לילדים שמציגים קשיים (למידה ו/או קשב) ורוצים לבצע בירור מעמיק לקראת טיפול
  • הורים שהצוות הבית ספרי (כגון: מחנכת/יועצת) הפנו אותם לאבחון
  • הורים שרוצים לברר האם קיימים קשיים בתפקוד ו/או לקויות (בעקבות לקויות למידה ו/או הפרעת קשב במשפחה)
  • הורים שרוצים אבחון שהוא ראשית תהליך טיפול ולא רק דוח שמטרתו התאמות בהיבחנות
  • הורים שחשוב להם לעקוב אחר השינוי בתפקודו של הילד לאורך השנים (ורמתו ביחס לממוצע בני הגיל)

מה מביא אתכם אלינו? מה אתם מחפשים? מה חשוב לכם?

  • הורה לילד שמתקשה ברכישת ידע ובביסוס מיומנות במסגרת הכיתתית
  • הורה לילד עם קשיים משמעותיים בשפה: קריאה (מהירות ודיוק) והבנת הנקרא
  • הורה לילד עם קשיים משמעותיים בכתיבה: באחיזת עיפרון, בריבוי שגיאות כתיב
  • הורה לילד עם קשיים משמעותיים בחשבון: חישוב בסיס, פעולות כפל וחילוק, חשיבה חשבונית
  • הורה שמרגיש שהמערכת החינוכית כיום לא מצליחה לקדם את הילד במשאבים הנתונים לה
  • הורה שמרגיש כי המסגרת הכיתתית הרגילה לא מהווה מרחב לימודי מותאם לילדו
  • הורה לילד שלא מקבל מענה מספיק רחב לתפקוד הרגשי-חברתי
  • הורה שרוצה תהליך מלא ומקיף ולא 'עוד שיעור פרטי'
  • הורים שמעדיפים לא לשלוח את הילד לבתים אחרים (כמו של מורה פרטית כזו או אחרת) אלא מעדיפים שיגיע למרכז מקצועי מפוקח
  • הורים שרוצים עדכון תקופתי בנוגע להתקדמות הילד ובכך לדעת האם הטיפול מתאים לו
  • הורים שמעדיפים תוכנית למידה כוללת ולא (מורה פרטית לאנגלית + מורה פרטית לחשבון)
  • הורים שחשוב להם שיהיה גם פיקוח על העבודה של המורות בדיוק תוכנית הלמידה, על הרמה המקצועית של המורה, בתהליך המשולב של הילד בין כל יחידות הלמידה השונות

חשוב להגיע מוכנים

מה נדרש מכם לדעת לקראת האבחון?

 

להכיר את המידע הבסיסי על האבחון:

אבחון דידקטי הוא מפגש הכולל הערכת יכולות ותפקודים לימודיים (בין התפקודים שנבדקים: תפקודי בסיס השפה, קריאה, כתיבה, זיכרון, הבנת הנקרא, הבנת הנשמע ועוד), אשר משפיעים על יכולתו של התלמיד לממש את הפוטנציאל שלו במסגרת החינוכית ובכלל. כמו כן, ניתן להוסיף לאבחון מבדק MOXO – מבדק ממוחשב לתפקודי קשב. המפגש אורך כשלוש-ארבע שעות ולאחריו נכתב דו"ח האבחון אשר יוגש ויובהר לכם ההורים במסגרת פגישה אישית.

child-learns-with-a-teacher-private-individual-le-2021-12-21-04-26-41-utc-scaled.jpg

שאלונים

  • שאלון הורים
  • שאלון מחנך.ת
  • שאלון ויתור סודיות

מסמכים

  • צילומים של כל התעודות מכיתה א' ועד כה
  • תוצאות בדיקות רפואיות רלוונטיות במידה ויש (בדיקת ראייה ושמיעה)
  • אבחונים קודמים (כגון אבחון קשב/אבחון בגיל הרך/אחר)
  • צילום דף מחברת חשבון ועברית לדוגמא
  • מבחנים אחרונים שבוצעו (לא חובה)

לילה לפני האבחון

  • ללכת לישון מוקדם לילה לפני, לאכול ארוחת בוקר מזינה בבוקר האבחון
  • להיעזר בטיפול תרופתי במידה וקיים (כגון ריטלין/אדרל)
  • להגיע עם אוכל להפסקה/ות (רצוי כריכים ולא ממתקים)
Painting Offspring Activity Casual Girl Imagination Concept

מהי לקות למידה?

לראות את החוזקות ואיתן לנצח

לקות למידה היא הפרעה נוירו-התפתחותית המשפיעה על יכולתו של המוח לתפקד בצורה יעילה ומדויקת במהלך פעילויות קוגניטיביות, כגון תפיסה ועיבוד מידע מילולי ולא מילולי. הלקות פוגעת בכישורים האקדמיים כגון קריאה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב, איות, כישורי חישוב וחשיבה מתמטית. לקויות למידה שכיחות באוכלוסייה. אבחון של הפרעת למידה ספציפית דורש ארבעה תנאים:
קשיים מתמשכים (לפחות שישה חודשים) בשימוש במיומנויות אקדמיות ובלמידה, למרות ההוראה המכוונת להתערבות להתמודדות עם קשיים. מיומנויות אקדמיות המושפעות מההפרעה, נמוכות באופן ברור ומדידות ממה שצפוי בהתבסס על הגיל הכרונולוגי של הפרט, מה שגורם לתוצאה נמוכה משמעותית.
הפרעה בביצועי הלימוד ובתחומי חיים אחרים, כפי שמצוין בסטנדרט מבחני הישגים.קשיי למידה החלו במהלך גיל בית הספר, אך ההיקף המלא של הקושי עשוי להתגלות רק בשלב מאוחר יותר, כדרישה לכישורים אקדמיים עולה.
עיכוב התפתחותי, בעיות שמיעה או ראייה, נפשיות או נוירולוגיות אחרות הפרעות, מצוקה פסיכו-סוציאלית, חוסר בקיאות בשפת ההוראה או הוראה חינוכית לא מספקת.

לחיצה על כפתור זה מהווה אישור לשליחת דיוור פרסומי מהיחידה ללימודי חוץ

Call Now Button