מרכז אבחון דידקטי והערכת לומד
הערכה הכוללת שימוש במבחן MOXO המהווה כלי הערכה משמעותי בחוות הדעת ובדיון בוועדות המקצועיות
בפיקוח מקצועי של מומחי אבחון והערכה המלווים את בוגרי היחידה ללימודי חוץ
ליווי צמוד ומתן סיוע בכל תהליכי הלמידה, ראייה כוללת של צרכי הלומד
שימוש בעקרונות למידה רגשית קוגנטיבית SEL להשגת למידה אפקטיבית ומשמעותית
מרכזי ילד מציעים ליווי מומחים צמוד, ראייה כוללת של צרכי הילד והמשפחה. פיקוח צמוד של מומחים מהשורה הראשונה ומתחום הטיפול הדידקטי הכוללים שימוש בכלי הערכה חדשניים הנותנים מענה לעתיד של כל ילד.ה.
אבחון דידקטי ממפה את קשיי הלמידה וכישוריו של התלמיד, מתווה את התנהגותו של התלמיד בתחומי הלמידה, מזהה את אסטרטגיות הלמידה של התלמיד ובוחן את המנגנונים הקוגניטיביים העומדים בבסיס חקר המיומנויות האקדמיות הבסיסיות שלו.
התאמות – אין להן השפעה על אופי המבחן ומאפשרות לראות באופן בהיר את מה שהמבחן בודק. כדי להעריך האם תלמיד זקוק לאבחון דידקטי, בין אם ההורה יוזם התערבות או כאשר מתקבלת פניה בית ספרית לבצע הערכה ואבחון דידקטי או אבחון פסיכו-דידקטי. בתום התהליך – זכאי התלמיד לקבל התאמות ותמיכות בהתאם לתוצאות תהליך ההערכה.
זיהוי ואבחון לקות למידה מאפשר לתלמידים.ות לקבלה הכרה באתגר עמו הם מתמודדים וזאת במטרה לקבל אסמכתא לבדיקת התאמות.
התאמות אלו מאפשרות מהיבטים לא רלוונטיים להערכת הידע של התלמידים.ות אשר עלולים להוות מכשול בתהליכי הערכה לאור
לקויות הלמידה שלהם.
להכיר את המידע הבסיסי על האבחון:
אבחון דידקטי הוא מפגש הכולל הערכת יכולות ותפקודים לימודיים (בין התפקודים שנבדקים: תפקודי בסיס השפה, קריאה, כתיבה, זיכרון, הבנת הנקרא, הבנת הנשמע ועוד), אשר משפיעים על יכולתו של התלמיד לממש את הפוטנציאל שלו במסגרת החינוכית ובכלל. כמו כן, ניתן להוסיף לאבחון מבדק MOXO – מבדק ממוחשב לתפקודי קשב. המפגש אורך כשלוש-ארבע שעות ולאחריו נכתב דו"ח האבחון אשר יוגש ויובהר לכם ההורים במסגרת פגישה אישית.
לקות למידה היא הפרעה נוירו-התפתחותית המשפיעה על יכולתו של המוח לתפקד בצורה יעילה ומדויקת במהלך פעילויות קוגניטיביות, כגון תפיסה ועיבוד מידע מילולי ולא מילולי. הלקות פוגעת בכישורים האקדמיים כגון קריאה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב, איות, כישורי חישוב וחשיבה מתמטית. לקויות למידה שכיחות באוכלוסייה. אבחון של הפרעת למידה ספציפית דורש ארבעה תנאים:
קשיים מתמשכים (לפחות שישה חודשים) בשימוש במיומנויות אקדמיות ובלמידה, למרות ההוראה המכוונת להתערבות להתמודדות עם קשיים. מיומנויות אקדמיות המושפעות מההפרעה, נמוכות באופן ברור ומדידות ממה שצפוי בהתבסס על הגיל הכרונולוגי של הפרט, מה שגורם לתוצאה נמוכה משמעותית.
הפרעה בביצועי הלימוד ובתחומי חיים אחרים, כפי שמצוין בסטנדרט מבחני הישגים.קשיי למידה החלו במהלך גיל בית הספר, אך ההיקף המלא של הקושי עשוי להתגלות רק בשלב מאוחר יותר, כדרישה לכישורים אקדמיים עולה.
עיכוב התפתחותי, בעיות שמיעה או ראייה, נפשיות או נוירולוגיות אחרות הפרעות, מצוקה פסיכו-סוציאלית, חוסר בקיאות בשפת ההוראה או הוראה חינוכית לא מספקת.
לחיצה על כפתור זה מהווה אישור לשליחת דיוור פרסומי מהיחידה ללימודי חוץ