בעקבות טרור העפיפונים, נזקי הרכוש בדרום יצרו עומס ענק בדרישות לשמאי רכוש וחקלאות

כתוצאה מהדרישה והמשבר נבנו מסלולים מואצים להסבת בכירים אקדמאים בעלי רקע לשמאי רכוש

מאז פרוץ סבב האירועים הנוכחי נרשמו 265 שריפות בהן נשרפו 2820 דונם של שטחי חקלאות ויערות קק"ל, הנזק מוערך במיליארדים, והן החקלאים והן הרשויות עוד עוסקים בהבנת הנזקים הרבים והשלכותיהם המורכבות.

למעשה נזקי רכוש וחקלאות הם נזקים שכיחים, בעיקר בתחום נזקי מים ושריפות, אשר מאות מהם מתרחשים מדי יום, בבתים פרטים, נכסים ציבוריים, מפעלים, שטחי מסחר וחקלאות ועוד. נזקים אלו מביאים את בעלי הנכס או הקרקע אל מצב בעייתי ומורכב, בו אינם תמיד יודעים כיצד להתמודד ולהתנהל מול הרשויות וחברות הביטוח- ולרוב אף אינם יודעים את זכויותיהם מול אותם מקרים.

שמאי רכוש ונזקי חקלאות, הינם מומחים בטיפול בנזקי רכוש פרטי או עסקי ובהערכת השווי הכספי של רכוש מכל סוג (פרט לכלי רכב ומקרקעין), והערך הכספי של הנזק הנגרם להם.

תפקיד שמאי הרכוש הוא תפקיד בכיר וקריטי בהערכת נזק לרכוש, במקרי שריפה, אסונות טבע, טרור, מלחמה ועוד ומהוה מקצוע נדרש ומבוקש, מול הקהל הרחב, בתי משפט, עו"ד, חברות ביטוח, ארגונים פרטיים ורשויות ציבוריות.

מקצוע שמאי הרכוש (בשונה משמאות רכש או מקרקעין) אינו מקצוע סטטוטורי, אולם, נדרשים ידע ייחודי וכלים מקצועיים, על מנת לעסוק בתחום זה. על כן, היחידה ללימודי חוץ, מציעה לאקדמאים, עו"ד, סוכני ביטוח, שמאים ועוד, להשתתף בקורס ממוקד ומקצועי, אשר יאפשר להם, להשתלב כשמאי רכוש, מיד בסיום ההכשרה.

אקדמאים, בוגרים וסטודנטים בתארים בתחומי כלכלה, חשבונאות, מנהל עסקים ומשפטים, וכן רו"ח, יועצי מס, סוכני ביטוח, יועצים פנסיונים, מנהלי תיקי השקעות, שמאי מקרקעין ועוד, יכולים להרחיב את הסמכתם ולהגדיל את היצע השירותים שהם מעניקים, הן כשכירים והן כעצמאים, ובאמצעות הכשרה ממוקדת לתחום שמאות הרכוש והחקלאות, לעסוק באופן חופשי בתחום זה: הן בהקמת עסק עצמאי והן באפשרויות תעסוקה מגוונות, בינן: פעילות עם בנקים, רשויות, חברות ביטוח וחברות ניהול נכסים.

שאלת השאלות- אז כמה מרוויחים בתחום?

חוות הדעת הבסיסית ביותר, אשר מועברת משמאי רכוש לבית המשפט לטובת הערכת נזק, מוערכת בעלות של כ 3000 ₪ ומעלה. כמו כן, ישנם תיקי נזק, בהן עבודתו של השמאי, מקבלת אף אחוזים מנזק או תביעה. למעשה השמיי הם הגבול בכל הנודע לעבודת השמאי והשתכרותו מהתיקים אותם מנהל.

אין ספק שמי שישכיל לעסוק בתחום, ירחיב ללא ספק את מגוון השירותים שיכול להעניק ללקוחותיו, או למעסיקים פוטנציאליים. שכיחות אירועי הנזק לרכוש היא אדירה, והצורך בשוק הפרטי, העסקי והציבורי גדל משמעותית. מעבר לכך, כל ארגון וחברה גדולה היום, מבינה כיום, כי נכון להם להעסיק מנהלי נכסים שהוא גם שמאי רכוש וביכולתן להעניק מענה משמעותי הרבה יותר לצרכי החברה ונכסיה.

מעוניינים לקבל פרטים על ההכשרה הייחודית?

Call Now Button