הילדים בגיל הרך נדרשים לקבל טיפול מסור וצמוד שיוכל לענות על צרכיהם השונים, מבחינה קוגניטיבית, רגשית ופסיכולוגית. תפקיד המחנכת בגן הוא תפקיד מורכב, העוסק במכלול של תחומים, ובמסגרתו אמורה המחנכת המובילה להבין ולהתייחס אל ההתנהגויות המגוונות של הילדים, לזהות קשיים, ולהציע דרכי ליווי וטיפול.
מטרת התכנית היא לאפשר למשתתפות לקבל כלים משמעותיים , ידע עיוני וכלים מעשיים על מנת להוביל תכניות חינוך, ליווי והעשרה בגני הילדים והצהרונים.

תכנית הקורס
• תפיסות ואידאולוגיות חינוכיות
• התפתחות הילד
תהליכי התפתחות
שונות נורמטיבית בין ילדים
פיתוח מיומנות לתצפיות וניתוח
התפתחות חושית, חברתית, סקסואלית, קוגנטיבית, לשונית
הפרעות התפתחות
• הורות, משפחה וקהילה
הגישה האקולוגית
משפחה והורות
מצבים וסימני זיהוי של ילדים בסיכון
גורמים מטפלים ואופן הדיווח
קהילות וקבוצות בחברה הישראלית
• תכניות חינוכיות וטיפוליות במעון
סביבה וחצר לימודיות
תחומי דעת (ספרות, אמנות, מוזיקה, תנועה)
המשחק ככלי חינוכי- סוגי משחק וחשיבותם החברתית, הלימודית וההתפתחותית
• תפקיד המחנכת
בזיקה לילד, לצוות ולסביבה הלימודית.
תקשורת בין אישית- לצוות החינוכי, להורים
אתיקה מקצועית

היקף הקורס
120 שעות לימוד אקדמיות, 30 מפגשים. פעם בשבוע אחה"צ, בין השעות 17.30-20.30

תעודות גמר והסמכה
סטודנטיות אשר יעמדו בדרישות הקורס, יקבלו תעודת בוגרת קורס הכשרת מחנכות מובילות לגיל הרך.

Call Now Button