דנה היא יועצת חינוכית, נוי מחנכת בכיתה ג׳ ושאול הוא עובד סוציאלי בבית ספר יסודי. כשהם הגיעו לבדוק את הקורס אבחון דידקטי שלנו, ביחידה ללימודי חוץ, הם סיפרו לנו סיפורים דומים.
דנה סיפרה שהיא מרגישה שחסר לה ידע וכלים כדי לסייע לתלמידים מתקשים. זה כ״כ מתסכל אותה, כי אם ידעה לספק סיוע מיטבי לתלמידים, היא הייתה רואה אותם מתקדמים ומממשים את הפוטנציאל שלהם. אחרי שעברה את הקורס לאבחון דידקטי היא התחילה לסייע לתלמידים עם הכלים החדשים שרכשה והיא מרגישה שהתלמידים מקבלים ממנה מענה טוב מבעבר.
נוי סיפרה לנו שהיא חוששת להישאר תקועה באותו מקום בלי אפשרויות התפתחות וקידום ובלי כלים לעזור לתלמידים שעוברים תחתיה בכל שנה ושנה. היום היא יודעת שההשקעה בקורס השתלמה, והיא שיפרה משמעותית את יכולותיה המקצועיות והכלכליות כאחד.
ושאול מאוד רוצה לתרום לצמצום פערים לימודיים ולקידום שוויון הזדמנויות בין התלמידים. בעבר הוא האמין שרק בעלי תארים מתקדמים יכולים להיות מומחים באבחון בעיות, אחרי שעבר את הקורס הוא גילה שכלי האבחון מסייעים לו להצליח בעבודתו כפסיכולוג חינוכי.
איפה הבעיה מתחילה?
בשנים האחרונות, חלה עלייה בכמות הילדים ובני הנוער המאובחנים כלקויי למידה. ילדים עם לקויות למידה משולבים בכיתות הרגילות, ועל כן, אנשי ההוראה נדרשים לשלוט בכלים שונים על מנת לאפשר לכל הילדים ללמוד בצורה הטובה ביותר.
ילדי קשב וריכוז נוטים להיות אימפולסיבים, תזזיתיים ומראים חוסר עניין מובהק בשיעורים בבית הספר. אחד האתגרים הגדולים של המורים בישראל כיום, הוא היעדר סל כלים מתאים להתמודדות עם סיטואציות מורכבות בכיתה והאתגר הגדול הוא לתת מענה רגשי לילד מצד אחד, לגייס אותו ללימוד והתקדמות, ומהצד השני לעמוד ביעדים הלימודיים של כלל התלמידים בכיתה ולייצר אווירת לימודים מתאימה.
כאשר לצוותים החינוכיים אין את הכלים הנדרשים על מנת לתת לילדים עם קשיי קשב וריכוז את המענה המיטיבי, הם נעשים מתוסכלים. הם מרגישים שלא רק שהם נותנים את כל הלב והנשמה, מעל ומעבר למשכורת שהם מקבלים, הם גם לא מצליחים לתת את המענה שהיו רוצים לתת.
היחידה ללימודי חוץ כבר שנים מכשירה עובדי הוראה, פסיכולוגיים חינוכיים ועובדות סוציאליות. נותנת מידע מקצועי, עדכני ורלוונטי תוך מתן כלים רלוונטים המסייעים לבוגרינו עם התלמידים בבית הספר, מוסיפים לפיתוח העצמי שלהם כעובדים במערכת החינוך, ומאפשרים להם להשתמש בכלים אלו על מנת להקפיץ את הקריירה ולהגדיל את ההכנסה שלהם הביתה.
רוצים להיות מאבחנים דידקטיים? השאירו פרטים מטה
בשליחה טופס זה אני מאשר/ת דיוור פרסומי מהיחידה ללימודי חוץ
על התכנית ללימודי אבחון דידקטי ביחידה ללימודי חוץ
הידע והכלים הניתנים בתכנית ההכשרה באבחון דידקטי מאפשרים לעובדי ההוראה להבין את צרכי התלמיד, ללמוד את החוזקות והחולשות שלו ולפיהם להתאים לו דרכי עבודה שיאפשרו לו גם להצליח וגם לחזק את ביטחונו העצמי.
השנה הראשונה בתכנית הלימוד מוקדשת כולה להעמקה בתחום קשיי קשב וריכוז, לימודי ההוראה המתקנת בחשבון והבעה וכן דרכים שונות לאיתור החוזקות אצל הילדים.
בזכות הנסיון רב השנים של היחידה ללימודי חוץ ומאות בוגרים שעברו את הקורסים והתכניות השונות, אנחנו יודעים להגיד שהתכנית שלנו ללימודי אבחון דידקטי הוא מהמובילים והמתקדמים בישראל ומעניק לתלמידינו את ההכשרה המקצועית בארץ.
התכנית הנה ייחודית ומשלבת בין לימוד הקניית אסטרטגיות למידה בדרכים שונות, התייחסות מלאה לנפש הילד ובין אבחון והתאמת תכנית לימודים לתלמיד על פי החוזקות שלו.
בשנה השניה בתכנית הלימוד, ירכשו התלמידים את ההכשרה לביצוע וניתוח מבחני MOXO. היחידה ללימודי חוץ גאה לשתף פעולה עם חברת Neurotek שנוסדה מתוך חזון לספק פתרונות חדשים ומודרניים לאנשים הסובלים מקשיי קשב.
מבחן MOXO, שפותח על ידי החברה, הוא מבחן ביצועים מתמשכים (CPT) המוביל בתעשייה המתבצע באופן מקוון ומבוסס ענן.
מקור השם "מוקוסו", הוא תרגיל באומנויות לחימה שמטרתו להרגיע ולמקד את הנפש, להביא אותה לרגע הנוכחי. הדגש הוא על ניקוי הנפש מהסחות דעת והשגת מצב של מוכנות וקור רוח נפשית.
בתכנית תקבלו הכשרה מקיפה על אופן הבחינה, בסופה תקבלו את התעודה מטעם חברת Neurotech שתאפשר לכם לא רק לקבל כלים לעזור לתלמידים שלכם טוב יותר, אלא יאפשר לכם גם אופציות קידום נוספות ושיפור ההכנסה הנוכחית.
היחידה ללימודי חוץ גאה להיות המובילה בארץ בתחום שיתופי הפעולה עם גופים בכירים בארץ ובעולם עם מעל 9,000 תלמידים. אנחנו מזמינים גם אתכם להיות בין תלמידינו ולרכוש לכם כלים שיאפשרו לכם לקדם את התלמידים שלכם ואתכם כאחד.
רוצים להיות מאבחנים דידקטיים? השאירו פרטים מטה
בשליחה טופס זה אני מאשר/ת דיוור פרסומי מהיחידה ללימודי חוץ