חלפו הימים בהם כל גלגל (עובד) במכונה העסקית-יצרנית התמקד אך ורק בביצוע תפקידו המוצהר, עשה את מה שהוא נדרש (ויודע) לעשות ותו לא. בניגוד לגישה הריכוזית המטפחת התמקצעות נקודתית, הארגונים של ימינו עושים כל מאמץ כדי שכל עובד במערכת יחוש ויהווה חלק אינטגרלי מהמערכת הכוללת. גישה זו, יוצרת ארגונים בהם העובדים חשים מעורבות ואחריות אישית לארגון ולכן, הם לויאליים יותר כלפיו. בארגונים מתקדמים כאלו, אף שמים דגש רב על תפקידי הניהול הדורשים הבנה (גם אם לא בקיאות ושליטה מוחלטת) בתהליכים ובתחומים השונים, גם אם הם אינם נחשבים לתחום סמכותו הישיר של המנהל.

בניגוד לדעה הרווחת, גיבוש אסטרטגיה שיווקית בארגון איננו נוגע רק בשיווק ואיננו מיועד באופן בלעדי לסמנכ"ל השיווק ולמחלקת השיווק של הארגון. הנה מספר סיבות טובות לשלוח את המנהלים בארגונך לקורס אסטרטגיה שיווקית:
השיווק הוא לב ליבו ועצם מהותו של הארגון – הכרת רבדי המדינות השונים בשיווק (מדיניות מוצרים, מדיניות מחירים, מדיניות הפצה וכן הלאה) הכרחית לתפקוד התקין של כל מנהל בארגון.
סימביוזה בין האסטרטגיות – האסטרטגיה השיווקית והאסטרטגיה העסקית בארגון נסמכות האחת על השנייה. לכן, כל אחד מחברי הדרג המנהל בארגון, גם אם הם אינם עוסקים בשיווק אלא בפן העסקי/פיננסי של הארגון, צריכים לקבל את הכלים המתאימים לעבודתם דרך החלק החיוני והחשוב ביותר בארגון, השיווק.
מינוף היכולות של סמנכ"ל השיווק – עבור סמנכ"לי שיווק בארגונים קורס אסטרטגיה ארגונית מהווה "סוכריה" אמיתית. לרוב, מדובר בבעלי תואר (או תארים) בתחום תעשייה וניהול עם ידע תיאורטי רב אשר איננו מתממשק בהצלחה למציאות הארגונית. קורס כזה מסייע להם למקד את מטרותיהם ומעניק להם ארגז כלים שיעזור להם בהשגת מטרות אלה.
"המשקפיים השיווקיות" מסייעות בקבלת תמונת מצב שלמה – הכרת הפן השיווקי של הארגון (במקביל לצדדים אחרים שלו) מאפשרת למנהל שאיננו "שיווקי" לקבל תמונת מצב מציאותית, שלמה וכוללת של הארגון אשר משמשת לצורך קבלת החלטות בתחומו-הוא.
ביסוס הלויאליות של המנהל לארגון – מנהלים אשר שותפים בגיבוש אסטרטגיה מכל סוג שהוא בארגון, חשים חלק בלתי נפרד ממנו וחשים אחריות להצלחתו. לויאליות כזו הינה הכרחית בעיקר בתפקידי מפתח ניהוליים בארגון.

לסיכום:
קורס אסטרטגיה שיווקית יכול להוות כלי רב עצמה לסמנכ"ל השיווק הארגוני, אשר מסייע לו להוציא מהכוח את הפועל את כל הידע התיאורטי שלו, בהתאמה לנתוני הארגון הספציפיים שבו הוא פועל. עבור הדרג המנהל אשר איננו עוסק בשיווק, קורס כזה אף יכול להוות דרך מצוינת להכיר את הצד השיווקי (החיוני לפעולתו של הארגון) ולסייע לו לכלול את הפן הזה בשיקוליו המקצועיים בתחומו. עבור הארגון עצמו, קורס כזה יכול להוות לא רק נתיב לגיבוש המדיניות השיווקית הארגונית, אלא אף, מבחינה פסיכולוגית, אמצעי להעצמת מנהלים ולפיתוח תחושת המחויבות שלהם לארגון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button