תלמידים רבים בגילאים שונים נחשבים לבעלי לקויות למידה בדרגות כאלו ואחרות. תלמידים אלו זקוקים לליווי אישי במסגרת של הוראה מתקנת – אשר ייעודו לסייע להם לשפר את היכולות שלהם ולהשתלב במסגרות הלימודים השונות. באמצעות הוראה מתקנת תכנית הלימודים מותאמת אישית לאותו תלמיד תוך התחשבות בקשיים שלו. הוראה מתקנת ניתנת בתחומים שונים ובאמצעותה התלמידים מקבלים הזמנות לצמצם את הפער עם התלמידים האחרים.

קורס הוראה מתקנת מיועד עבור אנשים אשר עוסקים בתחום החינוך וההוראה ובין היתר: מורים, יועצים ופסיכולוגים. הקורס מאפשר לאותם אנשי חינוך לקבל כלים והסמכה אשר יאפשרו להם להעניק שיעורי הוראה מתקנת לתלמידים הנזקקים לכך. כידוע, מספר התלמידים אשר מאובחנים כבעלי לקויות למידה רק הולך ועולה עם השנים וכחלק מכך, הביקוש לנושא של הוראה מתקנת עולה גם הוא בהתאם לכך.

הנושאים הנלמדים במסגרת של קורס הוראה מתקנת

משך הלימודים של קורס הוראה מתקנת משתנה ממוסד לימודים אחד למשנהו – הוא יכול לארוך מספר חודשים ולהגיע גם לשנת לימוד ויותר. במסגרת הקורס נלמדים נושאי לימוד מגוונים הקשורים לתחום ובין היתר: סוגי הלקויות הקיימות, מוטוריקה, גישות טיפוליות, יסודות הקריאה והכתיבה, היכרות עם גישות ושיטות להוראה מתקנת בקריאה, דרכים אשר מטרתן לשלב את התלמיד בכיתה, תוכנות מחשב רלוונטיות ועוד.. המטרה של הקורס היא לאפשר לבוגריו להכיר את סוגי הלקויות השונות ואת דרכי ההתמודדות איתם ולקבל כלים כיצד לסייע לתלמידים הסובלים מלקויות אלו בתחומים שונים. בוגרי הקורס להוראה מתקנת יקבלו תעודה מטעם מוסד הלימודים בו נלמד הקורס.

כאמור קורס הוראה מתוקנת נלמד במוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ, כאשר תכני הקורס, אורך הקורס ונושאי הלימוד משתנים בין מוסד לימוד אחד לאחר – מהסיבה הזאת, כדאי בשלב הראשון, להבין מה הן האפשרויות, מה הם ההבדלים ביניהם ובהתאם לכך, לקבל את ההחלטה המתאימה והנכונה ביותר לגבי בחירת מסגרת הלימוד של קורס הוראה מתקנת.

אפשרויות התעסוקה לבוגרי הקורס

מורים במקצועם אשר עוברים את הקורס לצורך העשרה, יוכלו לשלב את הנושא של הוראה מתקנת במסגרת תפקידם – בתי ספר רבים מעניקים לתלמידי הנזקקים לכך שיעורי הוראה מתקנת עם סיום יום הלימודים. מעבר לבתי הספר – שם מושם דגש משמעותי על הנושא הזה, ניתן להשתלב בעבודה במכונים ייעודיים להוראה מתקנת או להעניק שיעורים פרטיים בנושא באופן עצמאי – מתאים במיוחד עבור מורים אשר זקוקים להכנסה נוספת בשעות אחר הצהריים.

4 תגובות

  1. אני גננת מוסמכת , תואר ראשון פלוס תעודת הוראה.
    מתעניינת בקורס הוראה מתקנת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button