אנו חיים בעידן הנחשב לתחרותי מאוד, שוק העבודה מחפש את הטובים ביותר, כל אחד שואף להגיע הכי גבוה שרק אפשר כאשר השאלה הנשאלת היא – האם צריך תואר או שמספיק רק קורס מקצועי כדי לממש את הפוטנציאל העסקי?
רבים המעוניינים לשדרג את הסטאטוס המקצועי שלהם מתבלטים בינם לבין עצמם, מה עדיף להם – תואר או קורס מקצועי? אז מה באמת עדיף, לבלות שנים באוניברסיטה ולעשות תואר ראשון ואולי אף תואר שני, שכן כולם יודעים שתואר ראשון כיום איננו מספיק, או שבכלל כדאי להתמקד בקורס מקצועי שאורך פחות זמן?
קורס מקצועי VS תואר אקדמאי
קורס מקצועי ממוקד יותר, הוא מכשיר את הסטודנטים למקצוע, הוא פחות אמורפי מתואר אקדמאי ולכן הוא מקנה יתרון. לעומת זאת תואר באוניברסיטה יש לו את הפרסטיז'ה משלו וסטאטוס שונה, הוא יוקרתי יותר. למעשה אין תשובה אחת גורפת. היות ותואר מקצועי דורש השקעה של זמן רב יותר בלימודים, כמובן שאנשים אשר מעוניינים כמה שיותר מהר למצוא לעצמם תעסוקה, יעדיפו קורס מקצועי בהתאם לנטיות ליבם ותחומי העניין שלהם.
אורך הלימודים
תואר אקדמאי
לימודים לתואר ראשון ותואר שני אורכים לא מעט זמן, בתקופה זו כמעט ולא ניתן למצוא עבודה בתחום הלימודים הספציפי. על מנת לממן את הלימודים רבים מהסטודנטים נאלצים לעסוק בעבודות שכלל אינן קשורות לתחום לימודיהם. גם התואר אותו הם לומדים לא מבטיח להם שימצאו עבודה בתחום. ברוב המקרים ממעסיקים אכן מחפשים עובדים בעלי תואר אקדמאי אולם לא פעם יהיו כאלו שידרשו או יתרשמו דווקא מניסיון מקצועי.
קורס מקצועי
כאשר מדובר על קורס מקצועי, לא מבזבזים זמן יקר. הקורס אורך זמן קצר יותר ולאחריו ניתן מיד להתחיל לעבוד בתחום הנלמד ולהתחיל להרוויח כסף ולהתפרנס בתחום. רוב הקורסים מאוד ממוקדים, הם נוגעים אך ורק לתחום הלימודים מבלי ללמוד מבואות וקורסים שאינם קשורים ישירות לתחום, הם אומנם לא מעשירים אינטלקטואלית כמו לימודים באוניברסיטה, אבל כאמור יש להם יתרונות משלהם.
עלות
גם המחירים משחקים כאן תפקיד בעל משקל רב. לימודים אקדמאיים עולים לא מעט, לא לכל אחד יש הורים היכולים לעזור במימון, רבים מהסטודנטים נאלצים לעבוד בעבודות צדדיות על מנת לממן את הלימודים כאשר אין זה פשוט גם להשקיע כנדרש בלימודים וגם למצוא זמן לעבודה. לעומת זאת קורס מקצועי עלותו הרבה יותר נמוכה, רבים יכולים להרשות זאת לעצמם, הוא איננו עולה עשרות אלפי שקלים ובכל זאת ניתן בעזרתו להצליח בחיים.
דרישות לימודים
הבדל משמעותי נוסף בין קורס מקצועי לתואר אקדמאי בא לכדי ביטוי גם בדרישות הקבלה. לעומת קורס מקצועי, שם אין צורך בתעודת בגרות או בבחינה פסיכומטרית, כדי להירשם לתואר צריך בגרות מלאה ורף מסוים של ציונים כולל זה של הבחינה הפסיכומטרית. כך על הנרשמים להשלים בגרויות במידת הצורך וכן לעבור בחינה פסיכומטרית לפני שהם מתחילים. כיום ניתן למצוא מסגרות לימודיות אשר דרכן ניתן ללמוד את כל העקרונות שיעזרו לעמוד בקריטריונים הנ"ל, אולם זהו גם נושא שיש לקחת בחשבון.
הבחירה בידיים שלכם
כפי שניתן להיווכח הבחירה בין לימודים אקדמאים לבין קורס מקצועי היא בחירה אינדיבידואלית, לכל אחת מהבחירות יתרונות וחסרונות משלה. לימודים אקדמאים מסמלים יוקרה, הסטאטוס החברתי והתעסוקתי שלהם גבוה יותר, הם פותחים דלתות בשוק העבודה אולם הם אורכים הרבה מאוד זמן ולא תמיד מבטיחים מציאת עבודת מידית. לעומת זאת קורס מקצועי הוא קצר יותר וממוקד מטרה, וניתן לאחריו למצוא עבודה בדיוק במקצוע אותו למדתם, הבחירה לשיקולכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button