שם הקורס: אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת
מק"ט הקורס: 6-2-281217

מטרת הקורס

חשיפה והכרת אסטרטגיות למידה שונות בתחום הבנת הנקרא, ההבעה בכתב, פיתוח למידה עצמאית ועוד.

מתכונת הקורס

1. טכניקות לשיפור תהליכי הלמידה
2. זיהוי סוגי לקויות
3. בניית תוכנית למידה מותאמת
4. הענקת כלים חיוניים לעבודה עם התלמידים , עבודה פרטנית או בקבוצות .

• פיתוח מודעות למושג אסטרטגיות למידה וחשיבותן.
• הבחנה בין הוראה מתקנת ספציפית לאסטרטגיות למידה.
• הכרת אסטרטגיות למידה שונות כולל אלו המאפיינות את הסטודנט עצמו.
• הכרת דרכי הקנייתן של אסטרטגיות למידה שונות בתחום הבנת הנקרא וההבעה בכתב.
• פיתוח למידה עצמאית בעזרת שימוש נכון באסטרטגיות הלמידה והטמעת את המושג "מטה-קוגניציה" הלכה למעשה.
• איתור מוקדי קושי של תלמידים שונים כולל לקויות למידה ובניית תכנית מותאמת לכל אחת מהלקויות.

שיעורים מצולמים

רותי דקל - שעור ראשון

ססמא לצפייה: yehida

רותי דקל - שיעור שני

ססמא לצפייה: yehida

רותי דקל - שיעור בונוס

ססמא לצפייה: yehida33

ספר הקורס + מאמרים ומצגות בחלוקה לפי מרצים

ביבליוגרפיה

ד"ר עמליה בר-און, 2010 .מודל התפתחותי ברכישת הקריאה בעברית
Diana L. Treahy and Susan P. Gurganus, 2010, מודלים עבור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים
Research Clips and Briefs, NCTM, 2007, מאפייני תלמידים בעלי קשיים במתמטיקה ואסטרטגיות יעילות לטיפול בהם
מהן אסטרטגיות למידה, ד"ר נעמי וורמברנד
המודל ההתפתחותי של FRITH, 1985
מנה של חשיבה טובה, יורם הרפז
מטה קוגניציה שיפוטית, ינון היימן, עו"ד פסיכולוג.
לקות למידה לא מלולית (NLD ) בגיל ההתבגרות ובבגרות, דר' גילדה פלטי, פסיכולוגית, מומחית לאבחון וטיפול בליקויי למידה.
תלמידים עם צרכים חינוכיים מיוחדים והכיתה ההטרוגנית: סוגיות אתיות, עירית כהן, מורה מתקנת ומאבחנת דידקטית
ליקויי למידה ורכישת שפה שניה – הגדרה ומאפיינים, עירית כהן M.A
על לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז ואינטליגנציה, חנה דויד
תשע דרכים לקדם תלמידים המתקשים במושגי יסוד במתמטיקה, Marilyn Burns (2007)
מאפייני תלמידים בעלי קשיים במתמטיקה ואסטרטגיות יעילות לטיפול בהם, Research Clips and Briefs, NCTM, 2007
איפיוני למידה וחשיבה של תלמידים "חלשים" במתמטיקה, ד"ר רוני קרסנטי פרופ' אברהם הרכבי
Prospective Risk Factors and Treatment Outcomes Among Adolescents in DATOS-A, Elisha R. Galaif, Yih-Ing Hser, Christine E. Grella ,Vandana Joshi
בעיות פסיכולוגיות בתכנית הלימודים, מנקוביץ א.
לקראת חינוך לצפייה ביקורתית בישראל, מרכוס א
מהי לקות למידה – מאפיינים
מפגש מבוא
מהן הצלחות וכיצד ניתן ללמוד מהן?
תיפקודים ניהולים
קשב וריכוז
50 דרכים להתמודדות בכיתה עם ילדי ADHD/ADD

Call Now Button